Pappatilltwins skrev 2008-09-11 13:04:47 följande:
Ta den inte till veterinär!!!! Finns ingen anledning.Veterinären kan ändå inte göra ngt spec för kattunge. Bara utsätta den för smitta genom ett besök på en klinik som har sjuka! djur där plus stress för mamman.Hade kattungen fullt med diarre runt stjärten eller liknande kan man misstänka infektion men annars inte.Normalt tar inte en vet. emot en sådan liten kattunge ändå.Antaligen har kattungen valt en tutte som inte fungerar så bra eller så har mamman dåligt med mjölk.KOlla mammans tuttar så de ser bra ut, ger mjölk osv. Ev klippa bort päls runt tuttarna om det behövs.Försök att få den mindre att ligga vid ngn av tuttarna som de andra snuttat på.Ge gärna mamman mera energirik mat, blötmat osv.Köp KMR ersättning på apoteket eller Royal Canin mjölkersättning.RC är bra, det medföljer även flaska i paketet.Väg bebisen varje morgon.Följ råden på mjölkersättningen du köper.Jag vet vad jag talar om. Uppfödare sedan flera år tillbaka.
Den har inte diarré. Den är i alla fall inte bajsig runt stjärten. Har gett mamman blötmat nu i några dagar, och jag har köpt RC ersättning och gett den en gång. Den fattade inte riktigt det här med flaskan, ville inte ta nåt sug-tag kring den men den fick nog i sig 2 ml ungefär.
Ska ge den om 3 timmar igen...