• M och M

Rädd så jag skakar... Överlever spindlar i dammsugare...

Jag vet att jag är helt knäpp men jag är ofattbart rädd för spindlar... Vet rent logiskt att dom är ofarliga men kan inte tygla min kropp som reagerar helt annorlunda

Satt och sorterade barnkläder och ut trillade och sprang världens största (nåja, nästan) spindel. Kroppen reagerade som den var utsatt för stor fara (hjärtklappning, skakade) och jag sprang iväg för att hämta ett glas. Insåg att det var för litet och försökte slita ut ut centraldammsugaren. Halva skåpet rasade ut men jag lyckades. Naturligtvis var spindeln borta när jag kom tillbaka men rätt vad det var kom den fram igen. Dammsög upp den (vågade egentligen inte men valet att ha den kvar är ännu värre). Det sa slurp i dammsugaren, så stor var den. Men nu äntligen till min fråga...

ÖVERLEVER SPINDLAR I DAMMSUGARE??? Jag vågar inte stänga av den ännu.

Hemskt av mig jag vet (brukar faktiskt släppa ut dom, eller rättare sagt be min man) men nu är det gjort.

Hade mina två så barn hemma så jag försökte behålla lugnet och säga att spindlar är inget farligt... Vill inte att det ska spilla över på dom. Verkar ha lyckats, tack och lov.

• Svar på tråden Rädd så jag skakar... Överlever spindlar i dammsugare...
  • Spindelskratt

Åh, jag känner igen det där. Vi har stora hemska kloakspindlar i källaren, *ryser* varje gång jag ska ner där o givetvis är tvättstugan där.

Måste jag ta en spindel i storlek mindre (kloakspindlarna ger jag mig inte på bara) Då sprayar jag först med radar i dammsugarpåsen samt i röret sedan dammsuger jag upp den.
    Än har jag inte sett någon spindel komma ut igen.
    Har radar flaskor överallt i hela huset numera på avstånd så inte gossen kan ta dem.

• Astrid80

Skönt att se att det finns flera som mig!
    Jag HATAR spindlar och har gått och försökt att få hjälp för min fobi men utan ngt vidare resultat. Klarar inte ens av att dammsuga upp dom då jag svimmar när jag ser en(nu svimmar jag visserligen inte SÅÅÅ ofta efter fobiträningen) men min granne fick vara min spindelplockare tidigare. Han dammsög oftast upp dom och bytte dammsugarpåse och såg till att allt va borta(tror nog att han oxå va lite rädd egentligen för varför skulle HAN annars dammsuga upp dom? Så långt tänkte jag aldrig då ) Nu har jag flyttat och saknar min granne men ar dock skaffat mig en man(tyvärr är han inte hemma lika ofta som grannen! ) Lycka till och jag skulle definitivt rekommendera dig att ha på dammsugaren ett braaaa tag till, dom är tåligare än vad man tror....

• Mcmajjsan

Jag kan säga att jag lugnt passar i denna skara.

För ett tag sen när jag satt på toa (Naken av ngn anledning) så kommer spindeln från sagan om ringen fram från under badkaret.... får sådan panik att jag skriker dödsskriket och rusar ut från toa (Ja, fortfarande naken och NEJ jag hann definivt inte torka mig) och sambon rusar till undsättning. Där står jag i hallen naken, kall och nerkissad och bara gråter och gråter. Tog säkert 20 min för sambon att övertala mig att jag kan gå in nu (HAN HITTADE DEN INTE så det betydde att den fortfarande var där och villa DÖDA mig).

Men tillslut så hoppade jag med bamsekliv in i duschen och vaskade av mig fortare än fortast. Efter ett par dagar hör man ett segervrål från sambon som hittat den och DÖDAT den! *mohahaha*

Sen så för ett par dagar sen så står vi och duschar... vad händer? Jo i badkaret så kommer en lika stor spindel flytande MOT MIG! och samma panik utbryter och jag står än en gång naken och kall i hallen med tårarna som rinner.

Jag behöver hjälp :D

Bf 081230
  • Cornelias mamma Pethra
    Mcmajjsan skrev 2008-09-11 08:56:59 följande:
    Jag kan säga att jag lugnt passar i denna skara. För ett tag sen när jag satt på toa (Naken av ngn anledning) så kommer spindeln från sagan om ringen fram från under badkaret.... får sådan panik att jag skriker dödsskriket och rusar ut från toa (Ja, fortfarande naken och NEJ jag hann definivt inte torka mig) och sambon rusar till undsättning. Där står jag i hallen naken, kall och nerkissad och bara gråter och gråter. Tog säkert 20 min för sambon att övertala mig att jag kan gå in nu (HAN HITTADE DEN INTE så det betydde att den fortfarande var där och villa DÖDA mig). Men tillslut så hoppade jag med bamsekliv in i duschen och vaskade av mig fortare än fortast. Efter ett par dagar hör man ett segervrål från sambon som hittat den och DÖDAT den! *mohahaha*Sen så för ett par dagar sen så står vi och duschar... vad händer? Jo i badkaret så kommer en lika stor spindel flytande MOT MIG! och samma panik utbryter och jag står än en gång naken och kall i hallen med tårarna som rinner.Jag behöver hjälp :D
    haaha usch stackarn men det är svårt att låta bli att skratta åt din ingående beskrivning. Men jag förstår dig.

Dock var jag med om hemsk sak när jag satt på toaletten för många herrans år sedan. Sitter och utför mitt behov i lugnan ro och plötsligt känner jag något som kryper på mig. Flyger upp från toan och ner i toaletten trillar en äcklig spindel som ligger och flyter i "vattnet". Att ha en spindel krypandes på sig är något av det värsta som finns.
  • M och M

Mcmajjsan: Shit!!!!! Skrattar på samma gång som jag till 100% förstår din panik. Hade nog dött om samma hänt mig i badet...

• Spindelskratt

F'låt att jag skrattar men känner igen det såväl. Fast jag råkade ut för att två äckliga stora lurviga spindlar kröp upp från avloppet i duschen. Såg dem klart o tydligt när de kom upp. Skrek högt på maken bara för att inse att han inte var hemma.
    Hämtade frystejp av den bredare sorten o tejpade runt dörren så de inte kunde komma ut den vägen.
    Maken fick vackert leta upp dem o visa dem döda för mig så han inte skulle ljuga om att han hittat dem.
    Inte för att han brukar ljuga...men för att vara säker.

Mcmajjsan skrev 2008-09-11 08:56:59 följande:
    Jag kan säga att jag lugnt passar i denna skara. För ett tag sen när jag satt på toa (Naken av ngn anledning) så kommer spindeln från sagan om ringen fram från under badkaret.... får sådan panik att jag skriker dödsskriket och rusar ut från toa (Ja, fortfarande naken och NEJ jag hann definivt inte torka mig) och sambon rusar till undsättning. Där står jag i hallen naken, kall och nerkissad och bara gråter och gråter. Tog säkert 20 min för sambon att övertala mig att jag kan gå in nu (HAN HITTADE DEN INTE så det betydde att den fortfarande var där och villa DÖDA mig). Men tillslut så hoppade jag med bamsekliv in i duschen och vaskade av mig fortare än fortast. Efter ett par dagar hör man ett segervrål från sambon som hittat den och DÖDAT den! *mohahaha*Sen så för ett par dagar sen så står vi och duschar... vad händer? Jo i badkaret så kommer en lika stor spindel flytande MOT MIG! och samma panik utbryter och jag står än en gång naken och kall i hallen med tårarna som rinner.Jag behöver hjälp :D
  • M och M

Nu efter lite mer än en timme har hjärtklappningen och den obehagliga känslan i kroppen börjat lägga sig

Tack för alla härliga svar!!!!

• Mcmajjsan

Haha skratta på ni, det gör jag också så här i efterhand =D

Själv så är jag klart på att skriva en motion till riksdagen som ska handla om total utrotning av spindlar i sverige... vilka är med mig?!?

Bf 081230
  • Mcmajjsan
    Charro skrev 2008-09-11 09:05:28 följande:
    F'låt att jag skrattar men känner igen det såväl. Fast jag råkade ut för att två äckliga stora lurviga spindlar kröp upp från avloppet i duschen. Såg dem klart o tydligt när de kom upp. Skrek högt på maken bara för att inse att han inte var hemma. Hämtade frystejp av den bredare sorten o tejpade runt dörren så de inte kunde komma ut den vägen. Maken fick vackert leta upp dem o visa dem döda för mig så han inte skulle ljuga om att han hittat dem. Inte för att han brukar ljuga...men för att vara säker.
    Åh fyfan TVÅ!!! du var chanslös juh!

hihihi klart man måste ha bevis. En gång så dödade sambon spindeln men lät den ligga kvar på golvet... ursäkta sa jag, är du lite dum i huvudet. Förstår du inte att den har förmågan att återuppstå och kommer då att vara 100 gånger elakare...  så ja han var tvungen att ta upp den och skura golvet.
    Bf 081230
  • Nathalie009

Ursh jag är precis likadan. Jag blir i chocktillstånd när jag ser en spindel, så äcklad blir jag, jag klarar inte ens av att å så nära så jag kan damsuga upp den
    Jag typ springer o ryser i hela kroppen o städner den dörr den är i, det har hänt att jag tagit mod till mig o hämtat damsugaren några få gånger.

Ursh!

• Eelle

heheeh... jag brukar slänga en stor tjock lexikonbok på spindlarna som dyker upp här hemma, sen får boken ligga kvar där tills maken kommer hem och då får han torka upp..

Svar på tråden Rädd så jag skakar... Överlever spindlar i dammsugare...