• Puss och Kram

USb minne- vad betyder detta?

Sandisk Cruzer Micro 8GB ReadyBoost
    Att få med dig dina filer har aldrig varit enklare!
    Litet, extremt smidigt USB-minne på 8GB med smarta funktioner som ReadyBoost och U3. Anslut direkt i USB-porten för omedelbar åtkomst.

Hittade detta på netonnet men jag fattar inget av Readyboost och u3. Jag vill ha ett usb att lagra bilder på... skulle detta funka?

• Svar på tråden USb minne- vad betyder detta?
  • c0ol

ja det fungerar, readyboost använder man till vista då kan man ha usb minnet som extra ram, U3 är en teknik för att ha program på usb minnet så att du kan koppla in det i en dator och ha dina åtkomst till dina program

• Puss och Kram

JA jag skulle kanske inte behöva detta, men det var massa såna här grejor på usb minnena om man ville ha ett 8GB eller större.
    Jag fotar MASSOR och ville ha stort minne, dessutom kosta det inte så mycket...

• Bebis

Jag brukar inte köpa så stora så det visste jag inte är det prisvärt och har stort minne så är det väl bara att köra på bara för att sakerna finns där så behöver man ju inte använda dem.

Don't Panic
  • SVejsan

Puss och Kram skrev 2008-09-11 10:42:37 följande:

JA jag skulle kanske inte behöva detta, men det var massa såna här grejor på usb minnena om man ville ha ett 8GB eller större.Jag fotar MASSOR och ville ha stort minne, dessutom kosta det inte så mycket...
    Varför ett USB-minne då? Vad är finessen? Med det mot DVD-skivor, Extern hårddisk eller extra minneskort... (?)
  • c0ol

Enklare än dvd men annars inte enklare

SVejsan skrev 2008-09-11 12:18:03 följande:
    OK det är enklare men sedan då?
  • Puss och Kram

Dvd-skivor är så sköra och otympliga och begränsade, har redan provat det. Men sen är största orsaken att vi har två datorer med lite på varje, jag vill samla ihop det och enkelt kunna flytta emellan av olika anledningar. låter krångligt kanske, men jag tror detta är enklaste lösningen för mig

• skorpionen80

Jag hade satsat på extern hårddisk. Fördelen med USB-minne är när du ska ta den med dig, men en extern hårddisk behöver inte vara stor den heller. Sen får du mycket mer minne för pengarna än när du köper USB-minne ;)

• Forget Me Not
    Bebis skrev 2008-09-11 10:16:25 följande:
    Om jag förstått det rätt är U3 en applikation som gör det möjligt att köra program direkt från minnet. sv.wikipedia.org/wiki/U3Inte helt säker på vad readyboost gör.. sv.wikipedia.org/wiki/ReadyboostVerkar mest vara en massa piffiga extra saker. jag skulle nog bara köpa ett vanlig minne om jag inte hade behov av sakerna.
    U3 är ett ont du får med på deras USB minnen, readyboost är ingen finess på det sättet som följer med minnet uitan innebär bara att minnet klarar readyboost
Svar på tråden USb minne- vad betyder detta?