• Isalel

Tips på tatueringar!

Hejsan!
    Nu börjar det klia i fingrarna och jag är supersugen på en ny tatuering. jag har en mesig liten ödla på min högra skuldra men nu vill jag göra något nytt...
    Men VAAAD?
    Ödla visste jag hela tiden sen jag var 14 att jag ville göra...men nu...
    Skulle gärna vilja göra något som har med sonen att göra?

någon som har tips eller bilder att visa?
    Vill inte tatuera armarna, men resten av kroppen går bra :)

• Svar på tråden Tips på tatueringar!
  • poik07

Varför inte skriva hans namn??? Det kan su ju ha vart som på kroppen. Eller så tar du en fin bild av honom, på tex. överarmen/axeln.

• Morbid angel

Jag har sonens namn på baksidan av vaden,ska byggas på med hans stjärntecken och annat,eventuellt låta honom rita något själv när han blir lite äldre och gadda in det.
    Tanken är att det ska gå runt hela vaden.

• Isalel
    Svar på #2
    har du nån bild på din?
    Hat funderat på att tatuera in namnet, men vill gärna ha något till eftersom att isak inte är ett så långt namn :)
  • Morbid angel

Satte in en bild nu men den är ju som sagt inte färdig,bara namnet än så länge

• Isalel

jättefin :) snyggt typsnitt!...fast jag har funderat om man ska ha något som slingrar lite från foten upp på vaden - men har svårt att "se" att det fungerar med ett namn....

• Morbid angel
    Isalel skrev 2008-09-11 12:24:55 följande:
    jättefin :) snyggt typsnitt!...fast jag har funderat om man ska ha något som slingrar lite från foten upp på vaden - men har svårt att "se" att det fungerar med ett namn....
    Tack,ville ha en ganska enkel stil eftersom jag inte är helt säker på hur jag vill att fortsättningen ska se ut

Gillar du blommor osv kanske du skulle kunna göra något sådant,som slingrar sig och sedan ha namnet i på något vis,kanske i ett blomblad tex.

Annars kanske du kan gå till tatueringsstudion och bolla ideer med tatueraren,de brukar kunna komma med bra tips .-)
  • Morbid angel
    Isalel skrev 2008-09-11 12:48:20 följande:
    ska leta lite på lejon - hans stjärntecken å se om jag hittar nå rolig inspiration :)Tycker följande var lite rolig :)www.gnetagalten.se/images/00013/0/bodysuit-me...men tror inte att det håller i längden :P
    Hehe,tyckte faktiskt den var både söt och tuff
    Men jag gillar lite "udda" gaddningar.
  • Isalel

Jag gillade den - jag gillar också lite udda tatueringar fast jag inte har någon själv - men är rädd att jag ska ånga mig när jag är typ 40 :P

• Morbid angel
    Isalel skrev 2008-09-11 12:51:55 följande:
    Jag gillade den - jag gillar också lite udda tatueringar fast jag inte har någon själv - men är rädd att jag ska ånga mig när jag är typ 40 :P

Finns ju alltid cover up
    Men känner du att det finns en risk att du ångrar dig så får du nog leta vidare
  • Isalel

Hur är det med upphovsrätter och sånt där?
    Om jag typ skulle välja lejonet från bamse historierna? eller som den där jag länkade till?

• Isalel

Nu har jag fått en ny idé, att skriva isak på med runskrift? vad tror ni om det?

Svar på tråden Tips på tatueringar!