• Carinamamma84

Har BabyBjörn bärsele någon Vikt man måste hålla?

Jag undra vad det är för max vikt på Babybjörn bärsele??
    Min son på 4 veckor idag var 5810gram och 62cm när han föddes och väger runt lite över 6 nu och jag funderar över att skaffa en bärsele eller ska jag glömma det??

• Svar på tråden Har BabyBjörn bärsele någon Vikt man måste hålla?
  • kixan

BabyBjörn är ju rät värdelös att bära i öht, dessutom har den en maxvikt på 12 eller 15 kilo. Ska du köpa sele så köp en ergonomisk som du kan använda upp till 25 kilo och som dessutom är mycket mer avlastande för den som bär. Annars är ju sjal toppen.

• MuffinCake

Maxvikten är 10 kg - så du kan lugnt skaffa en.
    Jag har två som jag trivs jättebra med till mina :)

• Carinamamma84

Oki tack så mkt haha blev lite rädd för han var så stor och alla barn som är i hans ålder är så små
    Då vet jag men vilken är bäst som sagt och vilken pris kan man värt ligga på detta??

• kixan
    MuffinCake skrev 2008-09-11 12:05:50 följande:
    Smaken är som baken ;)
    Dina är ju så små än så länge...
    Jag hade BB till min första och var jättenöjd i början, men hon var inte mer än 4 månader när jag inte längre orkade bära henne i den. Då började jag se mig om efter annat och hittade sjalar och ergonomiska selar. Jag bar henne i drygt 2 år till efter det utan att känna att det var tungt, och då var jag ändå höggravid på slutet... Det hade aldrig funkat med BB...
  • Cocco

Hade jag gjort om mitt köp idag hade jag köpt en bärsele som man sen kan vända och ha på ryggen. De kostar visserligen lite mer men man kan använda de så mycket längre. BB fungerar för små barn men det blir fort tungt och man får lätt ont i ryggen. I en BB kan man bara som längst 30 min men i en riktig sjal eller ergonmisk sele kan man bära flera timmar innan man blir trött.

• Skrutten74

Älskar min BB. Lillan är 22 dagar tidig och har velat vara nära hela tiden. När hon äntligen vägde 3,5 kilo började jag bära i BB först korta stunder och sedan längre och längre med tanke på hennes rygg, inte min. Nu 3 månader gammal hänger hon gärna där hela eftermiddagen med paus bara för amning med ca 2 timmars mellanrum.

Håller dock med om att jag gärna kunnat ha den på ryggen sen. Någon som har bra tips på sådan sele?

• kixan

Skrutten: Det finns rätt många. Ergo babycarrier, Beco, Olika varianter på Mei Tai etc.

• höstglädje

Jag har en manduca och är väldigt nöjd med den. Hade en lånad BabyBjörn till en början men den blev för tung för mig ganska snart (sonen runt 5 månader). Jag bar inte så mycket i början och personligen tycker jag att bärsele är till större hjälp nu när sonen väger 9-10 kg och man för exempel ska på affären. Kan bära på mage, rygg och på höft. Jag bär honom oftast på höften både med och utan sele och tycker selen avlastar väldigt gott. Manducan ska gå att använda från nyfödd upp till 25 kg men jag har inte testat allt.

• Carinamamma84
    Svar på #11
    Manducan Hra jag hittat på blocket som jag ska köpa
Svar på tråden Har BabyBjörn bärsele någon Vikt man måste hålla?