• Maddelän

Phil&Teds Sport med extra sits? HJÄLP!

Halloj.
    Eftersom vi väntar ökning har jag kikat runt bland tvillingvagnar och hittat en Phil & Ted vagn som vi blev nyfikna på. Men det är undrar är om barnet "överst" ligger i fullt liggläge, hur får då barnet "underst" plats med överkroppen och så? Hoppas någon förstår hur jag menar =)
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Phil&Teds Sport med extra sits? HJÄLP!
  • norgesessan

Har inte testat ennu, men min kommer att ligga i en mjuklift, så det blir samma plats i den som i en mjuklift i en vagn...

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Maddelän

Okej, jag tycker att det ser så himla trångt ut. nästan som den där korgen som finns under dom flesta vagnar.

• kidA
    Maddelän skrev 2008-09-11 20:41:37 följande:
    Men det ser så himla trångt ut. Ursäkta frågan men känns det inte konstigt att lägga sin lilla bebis där under?
    jag skaffade min p&t när min minsta var 6 mån. så då sitter de ju inte så där.

men nej trångt är det verkligen inte. man lägger ju in bebisen bakifrån liksom.
    **mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • norgesessan

det är ju själva vagnen den lille ligger i....i liggläget...

• SchumiFerrari

Vill du har en vagn som det stora syskonet ska kunna sova i så är det bara att glömma P&T.

*Älskade Noa*
  • norgesessan

med syskonsitsen bak (från typ 3 månader och uppåt) går det att lägga ryggen på stora sitsen bak ett hack, läge 3 och 4 går inte..(testade precis)

• norgesessan

3 åringen sov i liggläget under syskonsitsen i somras...

• SchumiFerrari
    norgesessan skrev 2008-09-11 20:55:50 följande:
    3 åringen sov i liggläget under syskonsitsen i somras...
    Jovisst men om man har en liten i en coccon i liggläge så måste ju syskonet sitta i syskonsitsen och då går det inte att fälla så att det stora syskonet kan sova.
    *Älskade Noa*
  • norgesessan

jo, men så är det bara fram tills den lille kan sitta i sitsen där bak. sen finns det en lutning på syskonsätet, men min 3 åring är för lång för den..(typ 80 cm eller nåt, har inte måtten) Där hadde det gått att sova.

• SchumiFerrari
    norgesessan skrev 2008-09-11 21:01:19 följande:
    jo, men så är det bara fram tills den lille kan sitta i sitsen där bak. sen finns det en lutning på syskonsätet, men min 3 åring är för lång för den..(typ 80 cm eller nåt, har inte måtten) Där hadde det gått att sova.
    och då kan inte den lille sova... jag vet att många hyllar P6T men jag vill att TS ska få reda på även negativa saker med vagnen
    *Älskade Noa*
  • norpan74

Både min 1,5 åring och min 3 åring får plats att sova i huvudsitsen med syskonsitsen ovanpå.

Mamma till Thea -05 och Hugo -07
  • norgesessan

kan man inte sova i lutningsläget på syskonsitsen???det var nåt nytt för mig....Det är ju som ett babyskydd...

• SchumiFerrari
    norgesessan skrev 2008-09-11 21:04:49 följande:
    kan man inte sova i lutningsläget på syskonsitsen???det var nåt nytt för mig....Det är ju som ett babyskydd...
    ok.. den har liten lutning men inte vad jag anser tillräcklig för en liten att kunna sova länge i. och jag anser inte att de ska sova länge i ett babyskydd heller... Men alla väljer ju en vagn som passar dem! Jag älskar min Bugg som är en vagn som många avskyr.
    *Älskade Noa*
Svar på tråden Phil&Teds Sport med extra sits? HJÄLP!