IKEA's matstol !!!!!
Den för 99kr, hur lång användningstid har den ??
Måste man sen köpa en annan barn-matstol innan de kan sitta på en vanlig stol o äta ?
Eller räcker det med bara den från IKEA ??
Den för 99kr, hur lång användningstid har den ??
Måste man sen köpa en annan barn-matstol innan de kan sitta på en vanlig stol o äta ?
Eller räcker det med bara den från IKEA ??
antilop du tänker på va? Vi har använt den från första början till sonen (typ från 4 mån) och dottern sitter också i den (21 mån gammal..)
Vet inte om det är denna du menar men vi har stolen gulliver från IKEA, superbra tycker vi. I början hade vi en filt runt honom som lite stöd...
till sonen började vi använda den när han var 6 mån, nu är han 19 och använder den fortfarande. tycker den är toppen, han sitter bra, lätt att göra ren och lätt att ta med. Vi köpte till brickan för 49. har inga planer än på ett tag att sluta med den.
är ju antilop hon menar eftersom den kostar 99kr... och den kan du nog ha länge.. hela tiden.. min mans systers son som är 2 år sitter i den...
själva så har vi nog gulliver eller va den nu heter.. men hade faktiskt hellre haft den vanliga vita antilop med ett bord framför...
Vi bytte n i sommar och då är Gusav 2,5 år. Nu har vi en tripp trapp istället och lillasyster har tagit över antilopen.
Min systerson är dryga 3 år och han får plats i en!
Jag tycker det är lite svårt att använda antilop nu när dottern är 2, fast det är kanske för att den bara används utomhus eller på fik numera, inne har vi en TripTrap. För med skor på är det svårt om inte omöjligt att få ner henne. Men hon kan då rakt inte sitta på vanlig stol än.
Tycker ändå att den var super. Sitter bättre i den under bäbistiden än i någon annan matstol, och plasten tål ju allt söl som blir. Trip-Trap och andra stolar i trä blir ju löjligt slitna av allt våttorkande, eg ska man eftertorka med torr trasa, och vem 17 orkar det?
Det är välan lite valfritt. Jag köpte den till sonen (född 02) och innan han började sitta på en vanlig köksstol fick han en lite högre pinnstol (inte barnstol utan vanlig alltså *svamlar*) från ikea. Dottern sitter fortfarande i antilopstolen, men kan även sätta sig på våra vanliga köksstolar ibland. Vet inte om hon kommer välja att flytta direkt till dem eller om hon vill sitta på den andra höga emellan.