• Lanloun

IKEA's matstol !!!!!

Den för 99kr, hur lång användningstid har den ??

Måste man sen köpa en annan barn-matstol innan de kan sitta på en vanlig stol o äta ?

Eller räcker det med bara den från IKEA ??

• Svar på tråden IKEA's matstol !!!!!
  • vickis75
    Eisa skrev 2008-09-11 22:10:02 följande:
    hahahahahaha "nu är han 19"vilken syn jag fick framför mig
    Undrans om han tar sig ur själv sen...

Wille höll på att fastna i vår antilopstol - då var han fyra och fick för sig att leka bebis.
  • invo

Jag tycker mina barn kom för långt från bordet när de satt i den, så vi gick över till tripp trapp stolar istället. Maten hamnade i knät trots haklappar och annat.
    Vi har vår som extrastol när det kommer besök. Men smaken är olika, priset är ju fantastiskt.

• Jo  anna

Har en sån, men sonen bara ställer sej upp. Funkar inte med den där selen heller för han krånglar sej ur den. Men vet att hans kusin på 2½ år fortfarande har den.

• Pelargonen

Vi använder den varje dag! Dottern är 14 månader. Brickan/bordet som hör till är oslagbar eftersom det innebär noll tallrikar att kunna kasta.

Vi äger även en tripptrapp men tycker IKEAs smidigare, enkel att torka av osv.

• Känslan
    invo skrev 2008-09-11 22:19:52 följande:
    Jag tycker mina barn kom för långt från bordet när de satt i den, så vi gick över till tripp trapp stolar istället. Maten hamnade i knät trots haklappar och annat.Vi har vår som extrastol när det kommer besök. Men smaken är olika, priset är ju fantastiskt.
    Håller med om att barnet kommer långt från bordet,men då är ju Antiolps egna bord bra.Vi har både Antilop (när vi ska i väg till folk som ej har barn) och Tripp Trapp hemma,älskar den men saknar Antilopen i bland.
  • Lanloun

Okej, tack för era svar !!!

Så svårt o veta såna saker när det är första barnet

Just nu lånar vi en Tripptrapp stol för o se om den är bra o sen kanske köpa en begagnad (brukar finnas för ca 500kr på blocket). Men jag tycker inte att hon sitter riktigt bra, den ger inte riktigt bra stöd åt sidorna tycker jag.

Men jag tror nog vi införskaffar en Antilop från IKEA med stöddyna o bricka, blir ju totalt bara 200 kr !!!
    Dessutom kan man ta med sig stolen lätt, tex på en längre semesterresa.

Tack för era svar !!

• Mamma0507

vi har använt den i 3 år och det syns into.. hur smidig och bra som helst, lätt att ta med, inte tung, lätt att ställa undan är den allt för kladdig så är det bara att dusch av den..

• Känslan
    Lanloun skrev 2008-09-11 22:24:31 följande:
    Okej, tack för era svar !!! Så svårt o veta såna saker när det är första barnet Just nu lånar vi en Tripptrapp stol för o se om den är bra o sen kanske köpa en begagnad (brukar finnas för ca 500kr på blocket). Men jag tycker inte att hon sitter riktigt bra, den ger inte riktigt bra stöd åt sidorna tycker jag.Men jag tror nog vi införskaffar en Antilop från IKEA med stöddyna o bricka, blir ju totalt bara 200 kr !!! Dessutom kan man ta med sig stolen lätt, tex på en längre semesterresa.Tack för era svar !!
    Vi hade Antilopen i början när sonen va mindre och då satt han bättre i den än i TrippTrappen.
  • vickis75
    Mamma0507 skrev 2008-09-11 22:29:55 följande:
    vi har använt den i 3 år och det syns into.. hur smidig och bra som helst, lätt att ta med, inte tung, lätt att ställa undan är den allt för kladdig så är det bara att dusch av den..
    Just den biten är verkligen ursmidig. Nån gång när både Hannah och stolen var überkladdiga ställde vi in båda i duschen och spolade av. Kanonsmidigt!
  • aktuelle

Dottern ställer sig ofta upp när hon ska äta, hon har myror i byxorna. Antilopen är toppen! vi har knytit ihop banden under sitsen för annars tar hon sig lös. I tripptrappen (med bygel) så ställer hon sig också..såhär har hon hållit på sedan hon var ca 13 mån (är nu 21 mån)

• Reyngirl
    Lanloun skrev 2008-09-11 22:24:31 följande:
    Men jag tror nog vi införskaffar en Antilop från IKEA med stöddyna o bricka, blir ju totalt bara 200 kr !!!
    Kan ju tipsa om att inte köpa den där uppblåsbara dynan från IKEA utan att köpa en i tyg från en vanlig babyaffär som är som en hel dyna men sittdyna i också. Blir skönare att sitta i och inga vassa kanter som skaver på dom små armarna om dottern har kortärmat på sig

Vickis75: Den metoden använder jag mej av när jag måste duscha dottern själv Är gravid och har ont av foglossning och vi har inget badkar så jag tar stolen och ställer i ducshen så duschar jag henne utan att få ont Att plaska med allt vatten som blir på brickan är ju det roligaste som finns
  • Gnällspiken

Vi bytte till antilop för det fanns ingen sele på tripp-trappen.

Antilopen är bara att ställa in i duschen och spola av de gånger det ev behövs. Gör vi det med tripp-trappen flagnar lacken...

• FinalFantasy

Min dotter hade sig tills hon själv valde sitta vanlig stol Jag älskar den, vår yngre sitter i den nu. Billig och prisvärd och så lätt att bara duscha av !!

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Madge

Stolen är kanon, men om man duschar stolen får man tänka på ta av benen och hälla ur dem...

• FinalFantasy

Vi tar av benen och ställer den på golvet i badet/duschen Smutsen tirllar bra av

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Stolt mamma till Vincent

Den är verkligen kanon deras stol vi har även bordet till. Min son är så liten och denna är den enda som passat till honom de andra har varit för korta i ryggen och tokiga på andra sätt.

ღ ♥ ღ En talför lögnare kan göra större intryck än en ordknapp sanningssägare ღ ♥ ღ
Svar på tråden IKEA's matstol !!!!!