IKEA's matstol !!!!!
Den för 99kr, hur lång användningstid har den ??
Måste man sen köpa en annan barn-matstol innan de kan sitta på en vanlig stol o äta ?
Eller räcker det med bara den från IKEA ??
Den för 99kr, hur lång användningstid har den ??
Måste man sen köpa en annan barn-matstol innan de kan sitta på en vanlig stol o äta ?
Eller räcker det med bara den från IKEA ??
Jag tycker mina barn kom för långt från bordet när de satt i den, så vi gick över till tripp trapp stolar istället. Maten hamnade i knät trots haklappar och annat.
Vi har vår som extrastol när det kommer besök. Men smaken är olika, priset är ju fantastiskt.
Har en sån, men sonen bara ställer sej upp. Funkar inte med den där selen heller för han krånglar sej ur den. Men vet att hans kusin på 2½ år fortfarande har den.
Vi använder den varje dag! Dottern är 14 månader. Brickan/bordet som hör till är oslagbar eftersom det innebär noll tallrikar att kunna kasta.
Vi äger även en tripptrapp men tycker IKEAs smidigare, enkel att torka av osv.
Okej, tack för era svar !!!
Så svårt o veta såna saker när det är första barnet
Just nu lånar vi en Tripptrapp stol för o se om den är bra o sen kanske köpa en begagnad (brukar finnas för ca 500kr på blocket). Men jag tycker inte att hon sitter riktigt bra, den ger inte riktigt bra stöd åt sidorna tycker jag.
Men jag tror nog vi införskaffar en Antilop från IKEA med stöddyna o bricka, blir ju totalt bara 200 kr !!!
Dessutom kan man ta med sig stolen lätt, tex på en längre semesterresa.
Tack för era svar !!
vi har använt den i 3 år och det syns into.. hur smidig och bra som helst, lätt att ta med, inte tung, lätt att ställa undan är den allt för kladdig så är det bara att dusch av den..
Dottern ställer sig ofta upp när hon ska äta, hon har myror i byxorna. Antilopen är toppen! vi har knytit ihop banden under sitsen för annars tar hon sig lös. I tripptrappen (med bygel) så ställer hon sig också..såhär har hon hållit på sedan hon var ca 13 mån (är nu 21 mån)
Vi bytte till antilop för det fanns ingen sele på tripp-trappen.
Antilopen är bara att ställa in i duschen och spola av de gånger det ev behövs. Gör vi det med tripp-trappen flagnar lacken...
Min dotter hade sig tills hon själv valde sitta vanlig stol Jag älskar den, vår yngre sitter i den nu. Billig och prisvärd och så lätt att bara duscha av
!!
Stolen är kanon, men om man duschar stolen får man tänka på ta av benen och hälla ur dem...
Vi tar av benen och ställer den på golvet i badet/duschen Smutsen tirllar bra av
Nu finns den dessutom i blått och rött oxå.
Den är verkligen kanon deras stol vi har även bordet till. Min son är så liten och denna är den enda som passat till honom de andra har varit för korta i ryggen och tokiga på andra sätt.