Inlägg från: Esthery |Visa alla inlägg
  • Esthery

Tjejkväll, disco och CIDER? när man är 12-13 år?

Klart det inte är okej för en 13 åring att drick cider med 2,25% alkohol. det är ju t.om 18årsgräns att köpa det i affären! Nej inte ens till maten är min åsikt!

• Esthery
    Rispan skrev 2008-09-11 23:43:34 följande:
    jag jobbade som ica kassör förra året, en pojke på runt 10 år ville köpa en 2.25 cider, jag visste inte riktigt om jag fick sälja den så jag frågade min chef som godkände det. alltså jo, man FÅR köpa sånt
    okej dte trodde inte jag... men ändå varför dricka med alkohol i om inte grejen är själva alkoholen, då kan hon ju lika gärna dricka cola!
  • Esthery
    Rispan skrev 2008-09-11 23:46:34 följande:
    Svar på #20när en 13 åring säger till sina kompisar att ta med cider så är det INTE för att det är gott utan för att det finns alkohol och att dom ska bli "fulla", så gjorde vi när vi var små.
    Nej det fattar ju jag med och det är ju det jag menar. Oavsett 18årsgräns eller ej, klart hon inte ska låta dottern dricka cidern. Det är en principsak.
  • Esthery

Tycker du ska vara glad och stolt över att din dotter berättade det här för dig. Hon hade lika gärna kunnat ta med sig lite cider i smyg. Frågan är snarare om du ska prata med de andra flickornas föräldrar. Finns ju t.om de föräldrar som säkert inte ser något problem i det här och då kan det vara bra att förtydliga att din dotter inte får dricka cider.

Svar på tråden Tjejkväll, disco och CIDER? när man är 12-13 år?