• MysTic PrincesS

Jean M Auel... fler böcker i hennes serie?

Hon skrev ju Grottbjörnens folk, Hästarnas dal, mammutjägarna, stäppvandringen + en till som jag inte kommer ihåg nu. Har hon skrivit nån mer med Ayla, Jondalar?

Tacksam för svar om någon vet :o)

• Svar på tråden Jean M Auel... fler böcker i hennes serie?
  • FriSam

Nionde grottan finns ju med, den där de kommer hem till Jondalars gamla hem....

• Lisa1977

Nionde grottan heter den som kom sen.
    Ska tydligen vara en till på gång, står så på sista boken men jag har då inte sett den än.

Lycka är familjen!!!
  • Spicy woman

Hon ska skriva en 6:e bok, men jag undrar om den kommer jag. Man måste ju få veta om Ayla och Jondalar blir föräldrar.

• MysTic PrincesS

Dom fick ju en dotter ihop.. jag vill ju veta om hon får träffa sin son igen... =o)

• Liiza

Hon har material till en sjätte bok.
    Men hon själv vet inte ens när och om den blir skriven...

Det tog ju väldigt lång tid mellan bok 4 och 5,
    hon gjorde annat,
    film tex..

Men man får hålla tummarna och hoppas att bok 6 är på gång

• Spicy woman
    MysTic PrincesS skrev 2008-09-11 23:58:43 följande:
    Dom fick ju en dotter ihop.. jag vill ju veta om hon får träffa sin son igen... =o)
    Ja det har du rätt i. Tänkte bara att hon var gravid. Var år sen man läste böckerna.
  • MysTic PrincesS

Jag dammar av o läser dom med jämna mellanrum... *s*.. älskar dom böckern... + sagan om isfolket... en underbar serie ju =o)

• Queen70

Ja jag hörde förtyp 15 år sedannär jag började läsa att hon planerade 6 böcker i serien, men den sista har man inte sett röken av. Lever snusktanten ännu tro?
    När den väl kommer kanske det visar sig att man vuit ifrån dem eller nåt..

Svar på tråden Jean M Auel... fler böcker i hennes serie?