• MysTic PrincesS

Favoritkaraktär och bok i Sagan om Isfolket

Vem är din favorit? Vilken bok tycker du är bäst? Eller vilka på båda =o)

• Svar på tråden Favoritkaraktär och bok i Sagan om Isfolket
  • Queen70

Min favorit är SOL och jag tycker den första boken är bäst. De sista i modern tid är rätt värdo tycker jag :)

• gealach

Min favorit framför alla andra är Tova, även om hon är med på slutet och jag egentligen gillar de tidigare böckerna i serien bättre.

• Lila My

Jag gillar alla böckerna, men Sol är definitivt favoritkaraktären!

• Noor el amar

ooooo... jag älskar alla!!!!!!!!!!!!!!

- alla karaktärer och alla böcker- men jag hade en enorm förälskelse i ... ja, alla manliga karaktärer som bar på förbannelsen !haha! Oskyldig (var 14-15 år då jag läste serien)

De kvinnliga då (om jag tvingar mig att välja...) Silje, Sol, Villemo, Shira- men mest Silje och Sol tror jag...

Margit Sandemo är en fantastisk kvinna- jag har läst alla de verk jag har kommit över av henne och jag har haft den stora äran och glädjen att få bo i hennes flygel (hennes privata) på ett hotell i Valdres då jag själv var bosatt i Norge- ja, jag är lite stolt- *rodnar*! Jag fick detta i födelsedagspresent av min familj som är bekanta till hennes bekanta och det var fantastiskt och är ett minne för livet!... och nu kunde jag inte hålla tillbaka min barnsliga stolthet över detta minne och vill dela det med Er alla- jag hoppas Ni inte misstycker!?!
    Det var en sådan upplevelse och något man som psyk-bokmalRäcka ut tungan aldrig trodde att man skulle få upplevaSkrattande

Boken som handlar om Sol förresten- den är härlig! ... och ja, självfallet Silje och Tengel-ååååh!- Nu blev jag alldeles sentimental på morgonkvisten!

♥// Camilla Noor el Amar
  • lövet2

Heike är nog min favorit om jag måste utse någon. Och vilken bok? Kanske den där Villemo och Dominic sitter fängslade tillsammans ...:.)

• Balehead
    lövet2 skrev 2008-09-14 06:22:36 följande:
    Heike är nog min favorit om jag måste utse någon. Och vilken bok? Kanske den där Villemo och Dominic sitter fängslade tillsammans ...:.)
    Hihi. Den tänkte jag också på! Men det finns ju så många! De första 3-4 böckerna är svårslagna tycker jag, men jag gillar ocskå Elisa/Ulvhedin, och lilla ofärdiga Yrsa.
  • mrs Elliott

shit det var så längesedan..men Sol är ju i särklass.Jag ville se ut som Ingrid dock...långt rött hår och grögula ögon.
    Vem var det som hade en demon som hemlig älskare? Det var min erotiska fantasi i flera år ..fniss.
    vissa böcker läste man ju under filten..herrrm.

• never die

Tycker bäst om de första böckerna. Sol e givetvis en favorit bland karaktärerna, bland böckerna e nog den med Saga o Lucifer min favorit

• Fröken Fräken

Sol, Villemo och Dominic, Heike. Jag nästa alla när jag tänker efter. Slukade böckerna när jag var 14-15. Läste om dem nyligen (15 år senaste) Slukade dem nu oxå. fniss!

Favoritbok?? Svårt att säga, men det måste vara nån av dem när man bara väntar på att huvudpersonerna ska få varandra, typ Silje och Tengel, Ulvhedin och Elisa, Villemo och Dominic mfl. Är en obotlig romantiker!

Svar på tråden Favoritkaraktär och bok i Sagan om Isfolket