• Csve

    Någon med BF runt den 22 oktober?

    Rottis77 skrev 2008-09-15 12:02:22 följande:
    Nä, jag har faktiskt inte börjat bli bnervös i än, men det börjar bli spännande nu när man verkligen inser att man faktiskt ska ha barn snart och jag börjar bli väldigt nyfiken på könet och hur h*n ser ut.
    Rottis77 skrev 2008-09-15 12:03:29 följande:
    Och jag hoppas hellre att h*n kommer lite för tidigt, än att jag går över en massa, då födelsevikten är beräknad till 4 kg.

    tiden går ju faktiskt ganska fort nu ändå, trots att de känns som en evighet kanske.


    Har du fått flera olika som beräknat vikten? Annars är det att rekommendera, dom satte vikten på minst(!!) 5100 när ja väntade lillan, hon vägde 4025 när hon kom. Så ja hade vatt lite nervös i onödan pga att ja trodde den skulle vara högre.


    ?♥ För evigt ♥?
  • Csve
    Rottis77 skrev 2008-09-15 12:22:31 följande:
    Nä, det är bara 1 som räknat ut vikten och det va på det senaste ultraljudet, har också hört att det inte alltid stämmer så bra.Ja, nu går jag bara hemma och väntar, har varit ledig sedan den 11/7, det har varit skönt, men nu börjar det bli lite segt, men jag hade inte kunnat jobba nu för jag har mycket problem med mina foglossningar. Hur mår du nu? Vet ni vad det blir för kön?
    oxå haft väldiga problem med foglossningar, nu känns de dock liiite bättre.
    Trycker på ganska mycket neråt- svårt att gå, känns som om huvudet tittar ut ibland.
    Ont/svidande känsla i mellangärdet, strax under revbenen..
    ont i ryggen, sover dåligt. Annars kanon!
    ?♥ För evigt ♥?
  • Csve
    mysisen skrev 2008-09-15 12:30:47 följande:
    Millan: är din bebis med livlig i magen ?
    ja den har sina stunder, känner av den mest hela tiden.
    Ibland känns det som om de vore krig där inne, tycker d borde vara väldigt trångt ju.
    ?♥ För evigt ♥?
  • Csve
    Chrissy 81 skrev 2008-09-16 04:34:46 följande:
    Rottis och Millan: Hur raknar de ut vikten? Min barnmorska gissade att min bebis ligger på ca 3 kg just nu och det känns som det är väldigt mycket när den ska växa i 5 veckor till (möjligtvis upp till 7 om den är sen)... Fast det var bara en gissning efter hon känt på magen. : )
    Chrissy 81 skrev 2008-09-16 04:38:44 följande:
    Jag skulle gärna ha några Braxton Hicks sammandragningar för att få ett smakprov på hur det kan kännas när värkarna sätter igång. Är det någon som haft dem? Det kan hända att jag hade det igår kväll men vet inte riktigt... : )Csve skrev 2008-09-15 09:18:28 följande:
    vet inte riktigt hur dom gör, men dom mäter ju bebis, och fostervattnet tror jag.

    Men en braxton hicks är ju smärtfri, men kanske lite obehaglig bara. O dom är väl vanligast i början av graviditeten tror jag.
    ?♥ För evigt ♥?
  • Csve
    skruttis85 skrev 2008-09-16 12:07:39 följande:
    Hej på er!!Inatt hade jag riktigt hemska förvärkar... va tom så jag undrade om d va på G. Hade så ont i ryggen, kom i vågor och så onda sammandragningar och mensvärk. De va aldrig regelbundna... kom efter 5 minuter, 7 minuter, 4 minuter, 8 minuter.... och hoppade sådär. Höll på 1,5 timme ca... somnade tillslut runt 01.00När jag hade sådanna SD med dottern hade värkarbetet startat... hade aldrig liknande förvärkar då. O det kan ju hålla på såhär i 5 veckor till är i vecka 34+2 nu.
    vad jobbigt, fortsätter det så tycker jag du ska ringa förlossningen o berätta läget så dom kan kontrollera dig. kolla att inte tappen utplånas eller liknande.
    ?♥ För evigt ♥?
  • Csve
    skruttis85 skrev 2008-09-16 12:26:03 följande:
    Ja, jag får göra det, hoppas det förblir lugnt ett tag nu med SD.Tycker det är så svårt att veta när man ska ringa lr inte. Visst en gång för mkt än en för lite såklart.. men iaf. Och igår hade jag inte ens gått utanför dörren, dottern är sjuk så vi stannade inne och gjorde inte många knop. Så har inte kunnat "framkalla" SD genom nåt under dagen... hmm... jaja... Hur är allt med dig?
    kanske kan vara ett tecken på att förlossningen börjar ändå? om du inte gjort något alls under dagen, om jag var du skulle jag ringa o bara kolla läget med förlossningen.

    har lite molande värk i ryggen, men inga känningar gällande att det skulle vara något på gång.. tyvärr... ska till förlossningen nästa fredag o kolla runt-öppet hus. Så efter det är ja hur redo som helst för bebis!
    ?♥ För evigt ♥?
  • Csve
    skruttis85 skrev 2008-09-16 12:50:17 följande:
    jag avvaktar nog under dagen, men får jag mer känningar ringer jag nog o kollar läget iaf.Kul att besöka förlossningen, är det samma sjukhus som du födde på sist?Jo, det är en evig väntan nu bara... om 2-3 veckor är bebis mer än välkommen Skulle gärna föda nu, men bebis vill nog tjocka på sig lite till, hihi. Fast hoppas jag slipper gå över tiden bara, men det gör väl alla =)
    japp det är samma som sist, tillhör egentligen inte det, men den staden är mera hemma för mig än det landstinget vi tillhör, samma avstånd ändå och händer något med barnet får man ändå åka till dess sjukhus.  (åker till jönköping, tillhör värnamo)
    har 3 mil till jkpg, 4 till vmo, så föder man i vmo o det händer något måste man åka  7 mil för att komam till jkpg. värdelöst!
    ?♥ För evigt ♥?
  • Csve
    Nlie skrev 2008-09-16 13:21:20 följande:
    Det där är drygt, vi måste åka 12 mil ist för ca 7 pga att jag är född med hjärtfel o min hjärtläkare vill ha mig till östra i gbg... jätteskoj med 2h bilresa när man sitter o har värkar... HUGA!
    usch då! o ni känner ingen i gbg som ni kan bo hos i slutet? (kanske inte så kul om man går över en massa förstås..)
    Noskig skrev 2008-09-16 13:25:37 följande:
    Jepp här är en som är berääknad 20/10. Sammandragningar någon gång i bland.
    okej, inga som får dig att tro att något kanske är på gång?
    Snusmumrikens mamma skrev 2008-09-16 13:36:41 följande:
    Får man kasta sig in i tråden? Jag väntar vårt första barn (en kille) bf 15/10. Precis som många andra så har jag sammandragningar- allt ifrån små till de som är så många att jag är på G att ringa gubben och säga "kom hem".
    men lite spännande är det ju att dom e så pass starka! eller, de tycker iaf jag!
    LadyLiz skrev 2008-09-16 13:55:00 följande:
    Hej hopp!Jag är i vecka 35 nu och har BF 26/10, vi vet inte kön. Foglossning som blivit värre, dock färre SD nu sedan jag slagit av på tempot lite.Må gott tjejer, nu är det bara slutspurten kvar!
    foglossning är ett helsicke! Minsta lilla jag anstränger mig så gör de svinont, är dock bättre nu än de har varit. då kom ja inte ens upp ur sängen vissa mornar.
    ?♥ För evigt ♥?
  • Csve
    Nlie skrev 2008-09-16 16:37:39 följande:
    MillaN o LillaN: jo har ju vänner i gbg o min familj bor bara 5 mil från gbg men sonen har ju sitt dagis här osv... Sen föddes sonen 10dar tidigare o då känns det som man ska vara beredd från v39 o då kan man typ bli boende där i 4 veckor o det pallar vi aldrig!
    ja nej.. det går ju inte! :-S
    ?♥ För evigt ♥?
  • Csve
    skruttis85 skrev 2008-09-17 20:17:59 följande:
    Hej hej!!Hur mår ni tjejer??Just nu känner jag för att sälja min rygg på blocket... den värker var eviga sekund under dygnets alla timmar INTE kul... SD är det dock bättre med, skönt det iaf.
    Igår hade jag likadan molande värk i ryggen som när värkarna med felicia började.
    Men dom var inte så starka men av precis samma art!
    Alltså inget som kommer av att man suttit fel lr nåt.
    ?♥ För evigt ♥?
Svar på tråden Någon med BF runt den 22 oktober?