Inlägg från: lillalillalillamysan |Visa alla inlägg
  • lillalillalillamysan

Vad ska jag göra med min kryddhylla?

Flyttar in i min nya lägenhet på måndag. Det är ett trist standarkök som jag inte har råd att byta. Skall försöka liva upp det lite och bl a byta bänkar för att få det lite varmare. Men, mitt stora problem är att det sitter en kryddhylla ovanför fläkten. Ni vet en sådan där med små hyllor.

Jag tycker att den är så hemsk. Är det någon som har några förslag på hur jag kan "förvandla" den? Ska jag måla, sätta dit andra burkar, spika för den??? Alla förslag mottages mycket tacksamt!

• Svar på tråden Vad ska jag göra med min kryddhylla?
  • lillalillalillamysan

Se där vilken tur att jag frågade Hade ingen aning om det. Okey, då skall jag inte spika igen den i alla fall.

trollmammsis skrev 2008-09-12 12:16:48 följande:
    spika för den får du väl inte? tar man inte bort den för att komma åt bakom??  jag vill också ha tips.. har också en ful sån.. har inte kryddor i min men det är iaf fult
  • lillalillalillamysan

Tack! Ok, så då är ett bud att spika igen den.

Är det någon annan som har något förslag - gärna något originellt så folk tänker att, aha - kan man använda en kryddhylla så...!

• lillalillalillamysan

Klarar inte riktigt av det här plåttriga med att ha en massa små burkar framme. Dessutom tycker jag att det blir flottigt och äckligt...

annca skrev 2008-09-12 12:29:29 följande:
    Hmmm... Varför är den hemsk?
  • lillalillalillamysan

Det var ju faktiskt riktigt bra. Jag skall kika på måndag om det går att ta bort hyllorna, men det borde det ju

MyFine skrev 2008-09-12 12:33:12 följande:
    Går det att ta bort själv hyllplanen? Isåfall kan du ju sätta upp nån snygg vaxduksaktig (avtorkbar) tygbit där, så blir det som en tavla
  • lillalillalillamysan

Kan inte ha någon fläktkåpa för det måste vara någon speciell. Det är ständig frånluft eller hur det var. Då måste jag även kakla om för att det skall bli snyggt och då kan jag ju lika gärna göra om hela köket vilket jag varken har pengar eller tid till... Men tack i alla fall.

mimmi 1 skrev 2008-09-12 13:01:55 följande:

Ta bort och köp en fläktkåpa??
Svar på tråden Vad ska jag göra med min kryddhylla?