• lillalillalillamysan

Vad ska jag göra med min kryddhylla?

Flyttar in i min nya lägenhet på måndag. Det är ett trist standarkök som jag inte har råd att byta. Skall försöka liva upp det lite och bl a byta bänkar för att få det lite varmare. Men, mitt stora problem är att det sitter en kryddhylla ovanför fläkten. Ni vet en sådan där med små hyllor.

Jag tycker att den är så hemsk. Är det någon som har några förslag på hur jag kan "förvandla" den? Ska jag måla, sätta dit andra burkar, spika för den??? Alla förslag mottages mycket tacksamt!

• Svar på tråden Vad ska jag göra med min kryddhylla?
  • trollmammsis
    MyFine skrev 2008-09-12 12:33:12 följande:
    Går det att ta bort själv hyllplanen? Isåfall kan du ju sätta upp nån snygg vaxduksaktig (avtorkbar) tygbit där, så blir det som en tavla
    DET var smart!!
  • lillalillalillamysan

Klarar inte riktigt av det här plåttriga med att ha en massa små burkar framme. Dessutom tycker jag att det blir flottigt och äckligt...

annca skrev 2008-09-12 12:29:29 följande:
    Hmmm... Varför är den hemsk?
  • lillalillalillamysan

Det var ju faktiskt riktigt bra. Jag skall kika på måndag om det går att ta bort hyllorna, men det borde det ju

MyFine skrev 2008-09-12 12:33:12 följande:
    Går det att ta bort själv hyllplanen? Isåfall kan du ju sätta upp nån snygg vaxduksaktig (avtorkbar) tygbit där, så blir det som en tavla
  • MyFine

Åh, himlarns vad smart jag känner mig nu

• mimmi 1

Målar du hyllorna i en häftig färg, och ställer dit nåt annat än kryddburkar, så kan det väl se kul ut??

• CMH

Usch vi har också en sån och det är så fult.. Har likadana kryddburkar från åhlens som jag hällt över alla kryddor i, men inte är det snyggt inte! Ser iaf lite bättre ut Flört Funderar på att hänga nåt tyg över, men det blir ju rätt äckligt av matoset men det går ju och tvätta...

Egon 080109
  • mimmi 1

Ta bort och köp en fläktkåpa??

• Euforia

Åh, jag sitter med samma dilemma! Kryddhyllor är ett otyg. Även om man ställer några få stilrena grejer där, ser det plottrigt ut. Jag brukar ställa några snygga ljuslyktor på mittenhyllan (som inte kan tändas, för då förstörs hyllplanet över), och ibland ställer jag dit några få snygga frukter som färgmässigt passar ihop med kökets inredning i övrigt.

Min hylla kan man inte avlägsna hyllplanen från (inte utan att demolera hela hyllan iaf). Annars är tavelidén superb! Jag ska testa att sätta en platta för eländet, som jag klär med ett snyggt tyg/vaxduk.

• trollmammsis

min hyllplan verkar inte heller gå att ta lös.. inte sitter hyllan fast men har inte tagit i ordentligt så jag vet inte om det går att få lös den helt.... få ta ett projekt me det där senare...

• lillalillalillamysan

Kan inte ha någon fläktkåpa för det måste vara någon speciell. Det är ständig frånluft eller hur det var. Då måste jag även kakla om för att det skall bli snyggt och då kan jag ju lika gärna göra om hela köket vilket jag varken har pengar eller tid till... Men tack i alla fall.

mimmi 1 skrev 2008-09-12 13:01:55 följande:

Ta bort och köp en fläktkåpa??
  • USB

Jag avskyr min hylla med. Jag ska ta mdf som jag ska måla och sätta gångjärn på. Då blir det som en dörr och ett extra skåp. Då slipper man se alla fula kryddburkar. Funderade ett tag på att måla med griffelfärg på mdf:en men det blir vanlig vit färg.

Svar på tråden Vad ska jag göra med min kryddhylla?