• kaffeochkaka

negativt test tre dagar innan bim - kört?

har testat mig med clearblue imorse - negativt. jag vet att man egentligen inte ska testa förren man beräknar få mens men BORDE inte testet visa positivt om man är gravid? det står ju på förpackningen att det ska kunna visa upp till fyra dagar innan?

era erfarenheter tack?

• Svar på tråden negativt test tre dagar innan bim - kört?
  • Padme

Nej, det är definitivt inte kört än!

Jag fick inte possitivt förrän 4 dagar efter BIM

(¯`°?.¸ ღ Alma 03 & Emil 05 ღ ¸.?°´¯) CK -37,4 kg
  • BejbyBoo

Jag testade:
    bim -4: negativt
    bim -3: negativt
    bim -2: negativt
    bim -1: plus!

Att testet kan visa upp till fyra dagar innan betyder inte att den alltid gör det. Alla kvinnor har olika höga hormonhalter och för vissa tar det helt enkelt några dagar/veckor till att komma upp i en tillräckligt hög nivå för att testet ska kunna registrera det.
    Vissa plussar ju faktiskt inte förrän både en och två eller fler veckor efter bim, även fast det förstås inte tillhör det vanligaste.

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • kaffeochkaka

Ni har helt rätt, men jag kan ändå inte låta bli att bli besviken att det inte blir positivt! Just för att det BORDE bli det liksom. Ni som svarade, har ni långa eller korta cykler? Det kanske spelar in..... Min är 30 dagar

• BejbyBoo

Jag har ca 30 dagar. Tror inte att det har betydelse. Snarare handlar det om hur lång lutealfas man har (tiden mellan ÄL och mens). Med kort lutealfas så hinner kanske inte hormonnivån gå upp lika mycket som om man har en längre fas.

• kaffeochkaka

ååååååååh jag vill ju plussa! de gånger du fått negativt - har det inte ens funnits en liten antydan till plus då?

• BejbyBoo
    Svar på #5
    Nope, helt blankt!
    Plusset på bim-1 var svagt, så jag tog ett cb digital i samma kiss och då fick jag fram "gravid"!
  • Wren

ta det lugnt!

börja undra när mensen varit borta en vecka utan plus. hormoner följer inte alltid sitt schema heller, det är ju biologi det handlar om, där är alla unika och det som fungerar på mig behöver inte fungera på en annan.

• babydreams

hej...mitt första inlägg här på familjeliv.

Har precis testat negativt (idag är BIM -2) eftersom jag har börjad blöda lite grann trots att det är för tidigt. så då fick jag upp förhoppningen om att det kanske är en s.k. nidblödning).

"Nidblödning eller Nidationsblödning är en kort mensliknande blödning som sker när embryot fäster till endometrium, d v s när ägget fäster sig i livmodern. Alla får dock inte en nidblödning när detta händer. Blödningen brukar komma cirka 7-14 dagar efter ägglossningen och mängden blod kan variera."

Dels är det kväll och dels är det BIM -2 men jag hoppas verkligen att det fortfarande kan betyda att jag är gravid.

Hur vanligt är det att få mensen tidigt? Jag har aldrig fått det sedan jag börjat anteckna varja mens (dvs de senaste 6 månader).

Någon som varit med om nidblödning?

tacksam för alla funderingar/svar :)

Svar på tråden negativt test tre dagar innan bim - kört?