Använder du köttfärsen dagen efter utgångsdatum?
Som rubriken lyder... Hur gör du när du upptäcker att du glömt att laga till köttfärsen som gick ut i går?
Som rubriken lyder... Hur gör du när du upptäcker att du glömt att laga till köttfärsen som gick ut i går?
Ja, jag litar på min näsa. Luktar det inte illa använder jag den (tillagar den väl)
Köttfärs är jag lite rädd för men när det gäller annat kött litar jag på min näsa
nej, jag köper bara köttfärs med bra datum. Tillagar det samma dag, möjligtvis dagen efter annars fryser jag in det.
Ja, jag litar på min näsa!
Jag använder den om den ser fräsch ut och luktar så illa som köttfärs alltid gör. Tycker det luktar äckligt när den är ok, men luktar den som den ska använder jag den.
Tillagar alltid köttfärs väl!
Nä den surnar direkt efter utgånget datum och luktar illa...
Så det gör jag inte...
Jag provar på min ena katt! Är det gammalt vägrar han äta, medan vår andra katt är helt okänslig o vräker i sig även när det verkligen är skämt kött!
Det beror på.
Om jag köpt den själv dagen innan och den var färsk då,då använder jag den dagen efter om jag vet att jag hållt den kall.
Jag köper den inte överhuvudtaget om det är en liten butik och det är dagen efter....
Jag skulle inte gå på datum, såvida det handlade om kort tid utan på ögon och näsa. Likadant med mjölk och liknande, jag menar inte dricker jag mjölk som skär sig i kaffet även om det skulle vara dagar kvar på förpackningen men är lukt o smak bra spelar ett par dagar extra ingen roll.
Sedan är jag ingen vän av rosa kött så ev bakterier blir väl söndertillagade
Som jag lärde mig på kockutbildningen.
Ett matvara är inte gammal/dålig dagarna efter utgångsdatum, bara BÄST före.
Så jag bryr mig inte om datumet, speciellt inte när det gäller köttfärs.