• yrväder

Sytråden spinner vidare - Orange rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 11:11
    Ny internetbutik med bla interlock och velour:
    www.mjukatyger.se/index.php

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Orange rulle
  • e l l i l o

Den där tryckgrejen verkar ju helt underbar. Vill också ha ...
    Kan man köpa dem i Sverige?

• Catwomen07

Sitter här och ska försöka få fast en dragkedja. Någon som har ett bra tips på hur man gör?

• Jalapeno

Kramar till pejgan!
    plus en förhoppning att jag inte missat nåt inlägg där någon skrivit upp sig för att åka på symässa. det var så många inlägg idag

Fredag
    HugOlle

Lördag
    Mimmi71
    Mari
    ellilo
    Botilda
    Snoddas
    TF

Söndag
    Sandra G

• LumLumLum

Fredag
    HugOlle

Lördag
    Mimmi71
    Mari
    ellilo
    Botilda
    Snoddas
    TF
    LumLum

Söndag
    Sandra G

• Mari78 m pojktriss
    Pillan81 skrev 2008-11-05 12:29:04 följande:
    Frågar igen...Är det någon som har köpt Mjuka Tygers interlock eller jogging med stjärnor??Undrar hur den är i kvalitet och hur trycket är??
    Tror det är exakt samma som Jofotex har eller i alla fall har haft. Har använt till tröjor & pyjamas och upplevt att den hållit färgen bra men tyvärr nopprat sig en hel del efter ett inte alltför stort antal tvättar.
  • Pillan81
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-11-05 19:45:19 följande:
    Tror det är exakt samma som Jofotex har eller i alla fall har haft. Har använt till tröjor & pyjamas och upplevt att den hållit färgen bra men tyvärr nopprat sig en hel del efter ett inte alltför stort antal tvättar.
    Trist om det är så eftersom den är ändå rätt så dyr.
  • Mari78 m pojktriss

En meter landkskap väger 370 gram ca. De flesta trikåtyger av interlockkvalitet väger mellan 3-400 gram JAg skickar aldeles för mycket tyg tror jag *asgarv*

• Kallokanin

e l l i l o: Goccon finns tyvärr inte att köpa i Sverige. Till råga på allt så tillverkas den inte ens längre, så man får köpa på sig ett lager av blixtar och screener och hoppas att det räcker länge.. Jag har köpt mina prylar från USA och Australien. Snordyr frakt!

• yrväder

mari
    hur har du gjort när du sytt om tröjor från affärn? har du namnlappat dom trots att dom var köpes från början?

• Mari78 m pojktriss
    yrväder skrev 2008-11-05 20:03:27 följande:
    marihur har du gjort när du sytt om tröjor från affärn? har du namnlappat dom trots att dom var köpes från början?
    Japp det har jag eftersom jag ju bara utnyttjat tyget. I övrigt är de ju helt omgjorda efter mitt eget huvud. Har sparat fållen längst ner i vissa fall - men det är också det enda så då skall ju inte butiken få kred för min kreativitet Tycker det är som att utnyttja vilket annat tyg som helst eller?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Orange rulle