• Princesscake

var kan man köpa Mio min Mio på franska?

Har luskammat hela internet och hittar bara Ronja Rövardotter, Pippi och Emil, men inte Mio min Mio eller Bröderna Lejonhjärta, lite trist, ska köpa den som en present till en liten fransk kille, men jag vet ingenstans man kan köpa sånt, någon annan som vet?

• Svar på tråden var kan man köpa Mio min Mio på franska?
  • Åsa

Den ser ut att ha getts ut -94 och är förmodligen utgången på de flesta håll. Ser att amazon.fr listar några men det ser ut att vara från privatsäljare; vet inte om det är nya eller begagnade det handlar om.

www.amazon.fr/s/ref=nb_ss_b%C5M%C5Z%D5%D1&url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=lindgren+mio+mon

• Åsa

-88 ser den ut att ha getts ut till och med, ev med något omtryck.

• Åsa

det står förresten "neufs et d'occasion" så det borde väl handlar om nyvaror men min franska är inte den bästa

• Blåklocka

Gå in på www.sprakbokhandeln.se Jag hittar förvisso inte den på deras hemsida, men jag har för mig att jag såg den i deras skyltfönster häromdagen (men ej helt huundra). Så ring dit och fråga!

• gealach
    Åsa skrev 2008-09-13 10:05:27 följande:
    det står förresten "neufs et d'occasion" så det borde väl handlar om nyvaror men min franska är inte den bästa
    Det betyder att det både finns nya och begagnade.
  • Laurentia

Det finns en fransk bokhandel i Stockholm som har en del svenska böcker i fransk översättning. Även om de inte har just Mio min Mio eller Bröderna Lejonhjärta, så kanske de vet var du kan få tag i dem.

La Plume de ma Tante:
    www.laplume.se/

• Cachou

Jag har sett att Sverigehusets bokhandel hade endel av Astrid Lindgrens böcker översatta till franska. Det finns ocksâ en bokhandel pâ Slottsbacken som säljer böcker översatta till franska, testa där.

Svar på tråden var kan man köpa Mio min Mio på franska?