• camave

Pris för nytt kök???

Funderar är hemma på att totalrenovera köket.
    verkligen byta ut allt..... alla skåp , vitvaror ,bänkar och lägga nytt golv.
    måla eller tapetsera....

Ni som har gjort det hur mycket har det kostat er totalt ???

berätta  gärna vad ni köpt för märke och hur mycket av arbetet ni gjort själva

Flisan 061016 och lillen i magen
  • Svar på tråden Pris för nytt kök???
  • IaOnDaFluff

Vi har kollat lite på det.. summorna blir väl runt 70.000-110.000 beroende på val av vitvaror etc.. Men kan gå upp i pris också..

vi har kollat på ikea kök.

• Diorlover

beror ju på vilket märke du använder. och vilka vitvaror. men bara köksluckor osv. bänkar. går nog på en 40-60 tusen sen ungefär samma för vitvaror.. beror ju på om ni ska ha nytt golv. klinkers osv med. och kakel elelr glas eller rostfritt..

allt kostar efter smak. men der billigaste är nog ikea.

• Snorkis

Vi köpte nytt kök på IKEA..

Vi bytte precis ALLT, golv, tapeter, fönster, fläkt (ej kylskåp/frys), diskmaskin.

Totalt ca 50.000 kr...

Men det blev snyggt

• camave

50 000 tusen va ett himla bra pris på ett nytt kök =)

jag har nog räknat med över 100 000 kr. golvet kommer kosta en del då köket är närmare 80 kvm.

ikea tycker jag också verkar ha bra grejer till vettiga priser....

• vickitoria

Vi har bytt allt utom vitvarorna och det har väll kostat runt 30000:-. Vi gjorde allt själva då sambon är rörmokare och min pappa snickare och målning/tapetsering är min svärmor väldigt bra på.

• Severus

vi betalade 180.000:- plus vitvaror för vårat kök
    då är inte kakel, golv mm inräknat

Våga Vägra Östrogen
  • Diorlover

vi kolla på ett kvik kök. Jätte fint stort. bhade gått loss på 180 tusen med allt inkluderat

• Idun

Vi håller på just nu så jag vet inte riktigt var slutnotan hamnar men ungefär:

Kök från Ikea ca 50 000 inkl vitvaror (med deras 20% kampanj som nu slutat gälla)

Tapeter+färg (vi sätter först täcktapet plain och sedan målar + en dyrare fondtapet istället för kakel) ca 3000 kr

Eljobb: En utgiftspost som förmodligen blir mycket dyrare än vi räknat med ca 16 000

Golv: laminatgolv ca 1000 + betala släkting för att lägga ca 1000 kr= 2000 kr

Extra utrustning typ micro: 2000 kr

Lampor, spots mm ca 3000 kr

Bänkskivor i ek: ca 5000

Totalt: 81 000 kr

Då gör vi ALLT jobb själva förutom elen.

• Zondra

Vi byggde nytt kök 2005. Allt som allt gick det loss på 180.000
    Vi har ett Demotex kök i Amerikansk Al. Bänkskivorna är i svart granit, och alla vivaror är rostfritt. Inbyggd ugn och micro. Induktionshäll (spisen). Ekgolv som är lackat men ser ut som oljat.Tapeterna minns jag inte riktigt märket på men antingen så är det Eco eller Borås...tror jag
    Infällda spottar i baldakinen ovanför skåpen som man kan dimmra.(heter det ens dimmra? ni förstår nog vad jag menar )
    Ja..det är allt jag kan komma på.
    Demotex är förövrigt ett företag i Oskarström utanför Halmstad. De bygger sina kök själva så det är lätt att få saker utbytta om det är nåt fel och han kommer hem o mäter allt exakt så man slipper sk. passbitar. Kan rekommenderas om man bor i närheten.

• Zondra
    Zondra skrev 2008-09-13 10:58:11 följande:
    Vi byggde nytt kök 2005. Allt som allt gick det loss på 180.000Vi har ett Demotex kök i Amerikansk Al. Bänkskivorna är i svart granit, och alla vivaror är rostfritt. Inbyggd ugn och micro. Induktionshäll (spisen). Ekgolv som är lackat men ser ut som oljat.Tapeterna minns jag inte riktigt märket på men antingen så är det Eco eller Borås...tror jag Infällda spottar i baldakinen ovanför skåpen som man kan dimmra.(heter det ens dimmra? ni förstår nog vad jag menar )Ja..det är allt jag kan komma på.Demotex är förövrigt ett företag i Oskarström utanför Halmstad. De bygger sina kök själva så det är lätt att få saker utbytta om det är nåt fel och han kommer hem o mäter allt exakt så man slipper sk. passbitar. Kan rekommenderas om man bor i närheten.
    Ps. min sambo gjorde allt jobb själv förutom att lyfra på granitskivan. Det hjälpte företaget som kom med den till med, den var TUNG
  • Diorlover

Idun: Måtse bara säga vilken snygg lägenhet ni har. Älskar den!

• camave

ja usch , med alla smådetaljer som kommer till så blir det ju himla dyrt *suck*
    samtidigt vill man ju verkligen göra det så som man vill ha det kosta va d det kosta vill....

det kommer kosta en hel del extra för oss också då vi är så ohändiga och kommer inte göra något själv.....

• Dundermamman

Vårt kök gick loss på ca. 100,000:- totalt!

Ikeakök: stommar, luckor, handtag, diskbänk & måttbeställda bänkskivor = 27,500:-
    Tapeter, färg, innertak, gipsskivor mm= 7,000:-
    Ekparkett (även till hallen), klinkers till hallen, golvfoder och övriga lister= 15,500:-
    Nya köksfönster= 9,000:-
    Kakel=3,500:-
    Vitvaror (kyl/frys, induktionshäll, inbyggnadsugn, inbyggnadsmikro, integrerad diskmaskin & frihängande fläkt i rostfritt)= 39,500:-
    Diverse elmaterial & belysning= 3000:-

Så räknar man bort materialet till hallgolvet så slutar summan på 100,000:-

För den nyfikne finns bilder på resultatet i mitt galleri ...

• camave

Dundermamman

jätte fint kök, gillade verkligen kaklet som är på sidan på köksbänken .skitsnyggt!!!!!

vi ska också ha en liknande bänk och det där ska jag absolut komma ihåg =)

sen har vi också köksmöbler i oljat ek ,även två stora skåp. har tänk ha ekskivor och vita skåpsluckor. däremot har jag svårare med golv då jag trodde det skulle se ut som att vara i en stubbe om man även hade trägolv, men det va riktigt snyggt det med......

• Joana o Neo

vi kollade på ikea kök samt vitvaror i rostfritt på elgiganten(kyl frys, micro, ugn, diskmaskin), med golv plus taperter (plus köket å vitvarorna då) skulle köket gå på ca 85 000.

*¤*nEo O TeSs*¤*
  • Dundermamman
    camave skrev 2008-09-14 06:10:04 följande:
    Dundermammanjätte fint kök, gillade verkligen kaklet som är på sidan på köksbänken .skitsnyggt!!!!!vi ska också ha en liknande bänk och det där ska jag absolut komma ihåg =)sen har vi också köksmöbler i oljat ek ,även två stora skåp. har tänk ha ekskivor och vita skåpsluckor. däremot har jag svårare med golv då jag trodde det skulle se ut som att vara i en stubbe om man även hade trägolv, men det va riktigt snyggt det med......
    Tack  !

Vi blev mycket nöjda med vårt kök, det blev precis som vi ville ha det!

Jag älskar det ljusgråa kaklet, då det är lite "liv" i det och lättskött då det är matt!
    Vi valde att kakla baksidan av bardelen för att bryta av all eken och det blev riktigt bra!
    Golvet la maken på tvären för att få det mera effektfullt och jag ville ha denna 4-staviga parkett för att även få in lite "liv" i golvet

Ja, vi älskar ek...Räcka ut tungan

Tror inte att du känner det som att vara i en stubbe...jag älskar att vara i mitt kök
    Ska du då ha vita luckor så bryter det ju av eken ordentligt! Tror det blir jättesnyggt!
  • lelal
    Idun skrev 2008-09-13 10:51:43 följande:
    Vi håller på just nu så jag vet inte riktigt var slutnotan hamnar men ungefär:Kök från Ikea ca 50 000 inkl vitvaror (med deras 20% kampanj som nu slutat gälla)Tapeter+färg (vi sätter först täcktapet plain och sedan målar + en dyrare fondtapet istället för kakel) ca 3000 krEljobb: En utgiftspost som förmodligen blir mycket dyrare än vi räknat med ca 16 000Golv: laminatgolv ca 1000 + betala släkting för att lägga ca 1000 kr= 2000 krExtra utrustning typ micro: 2000 krLampor, spots mm ca 3000 krBänkskivor i ek: ca 5000Totalt: 81 000 krDå gör vi ALLT jobb själva förutom elen.
    jättefin lägenhet ni har och jag undrar var ni köpte köksfläkten den var jättefin skulle vilja ha en sådan och vad den kostade???
  • Idun

Ja, just det vi har ju flyttat från den lägenheten som är på bilderna :-0 Men visst var den fin! Nu har vi flyttat till ett renoveringobjekt. Angående fläkten så såg vi den i hemmabutiken idag, där kostade den ca 7500 kr tror jag. Dyyrt. Vi fick den till ett bättre pris då vi köpte nyproducerat och det blev lite strul med just fläkten.

Svar på tråden Pris för nytt kök???