• Anonym

Ni som brukar ha svullna bröst innan mens, hade ni det innan ni testade positivt också?

efter att jag slutade med p-pillrena började jag känna av mina bröst mellan varje äl o mens. Hur har det varit för er som blivit gravida - har ni haft samma känningar i brösten oavsett mens eller grav eller vad har skillnaden varit?

tacksam för svar

• Svar på tråden Ni som brukar ha svullna bröst innan mens, hade ni det innan ni testade positivt också?
  • Anonym

Jag fick spända bröst nästan direkt efter ÄL. Plussade på BIM+3. Brukar annars få det ett par dagar innan mens.

• Anonym

jaha så tidigt? det var värst tack för att du svarade! Hur var de då, var det samma typ av "ömhet" eller kändes de olika mot mens?

• Anonym (Ja aj!)

Jag har precis som du, både vid äl och mens, men när jag blev gravid var de REJÄLT svullna. Det gjorde attans ont och blodkärlen blev tydligare. MEN jag tror att det är väldigt olika, en del känner ju inte av det alls i början.
    Min väninna har precis blivit gravid och säger att brösten känns som före mens ungefär, liiite mer svullna så där.
    Jag vet inte om det berodde på att jag hade rätt hög HCG-nivå. Jag mådde jätteilla och kräktes som en gris hela graviditeten. Så jag kanske inte är helt normal m.a.o. .
    Annars är det ju ett klassiskt tecken det där med svullna bröst.

• Anonym

haha det lät lite roligt vad skönt ändå för dig att ha alla de där symptomen (även om de är lite otäcka) haha för då blir man ju ständigt påmind om knyttet i magen och slipper oroa sig så mycket.

jag vill ha ett facit liksom! GRAVID - INTE GRAVID
    sååå jobbigt att tolka fram och tillbaka. ska testa på mpndag om inte mensen dykt upp men har inga höga förhoppningar.

• Anonym

Dom var nog lite mer svullna och ömma och framför allt större än dom brukar vara innan mens.

Det är nog tyvärr svårt att få ett facit, det är ju olika för alla. Men jag förstår din frustration! :D Hoppas att testet visar positivt på måndag, du måste uppdatera oss om hur det går!

Svar på tråden Ni som brukar ha svullna bröst innan mens, hade ni det innan ni testade positivt också?