Barnmodeller?
Fick frågan om vår 2-åring skulle kunna "jobba" som modell, alltså på afficher i olika butiker t.ex. Min spontana tanke var "nej, absolut inte" men efter några dagar har jag tänkt mer och mer att varför inte?
Vad skulle ni gjort?
Fick frågan om vår 2-åring skulle kunna "jobba" som modell, alltså på afficher i olika butiker t.ex. Min spontana tanke var "nej, absolut inte" men efter några dagar har jag tänkt mer och mer att varför inte?
Vad skulle ni gjort?
Testa en gång och se om barnet tycker det är roligt. Om bara barnen tycker det är kul så ser jag inget fel i det.
Min son är med i barnagentur. Ser inget fel med det, eftersom allt görs på hans villkor samt att de pengar han drar in sätts på hans konto. Den dagen han visar att han inte tycker att det är roligt slutar vi direkt. Jag ser ingen prestige i att han en "modellunge" som vissa andra mammor i branschen gör.
Jag var barnmodell som liten. Det var jättekul! Du känner ditt barn bäst - om h*n verkar tycka att det är roligt är det helt okej. Man blir verkligen inte "förstörd" av att bli fotograferad i regnkläder eller whatnot.
Du ser ju hela tiden barn på olika affischer för kläder, leksaker mm, det är oftast bra bilder med rörelse och aktivitet och och de flesta fotografer "leker" fram bilderna för att det skall kännas bra för barnet och bli ett naturligt foto!
Har själv erfarenhet från detta och om barnet tycker det är kl så kör, men om barnet inte vill så låt bli!
hur kan man göra så att sina barn kan få jobba som modell
Skicka bilder till de stora modellagenturerna.
Ex Mikas/sthlm gruppen har barnmodeller.
Hetfield:
Min dotter håller på, har hållt på sedan hon var 2 år. Jag säger som någon annan, pröva, ni kanske tycker det är kul? ;o) Lycka till!
Som svar till trebarnsmamma:
det finns många modellagenturer i Stockholm så bor ni här är det enklare än att bo någon annanstans, vet att malmö & gbg oxå har några stycken, det blir lite svårare om man inte bor nära de stora städerna, men sök på nätet. Sen skickar du in dina bilder.
Man kan oxå gå med i Statist.se samt filmcafe.nu där de annonseras ut vad som söks i hela sverige och man kan gå på de auditions och provspelningar som man vill. För även om du är med i en modellagentur så är det mycket audition i en början....
Tack för åsikter och lyckönskningar.
Träffade på kvinnan som erbjöd oss detta idag, tackade ja. Ska bli kul att se hur det går.
Tedden: Var träfffar du dessa mammor i "branschen" som SER prestige i att han en "modellunge" ? Och hur yttre sig det?
Annars säger jag som de andra..låt barnet prova...Jag vet att det flesta tro att det är mera PK att säger att man absolut inte skulle låter sitt barn modeller, men i verkligeheten är många bra suger på att testa...har 4 döttrar som modellar/har modellat och skådespelat...knäpper allihoppa, men ingen av att har modellat;)