• Trubbsla

pergo och puregon pinglorna som kämpar

Startar upp denna tråd i hopp om att vi som kämpar med diverse behandlingar för att lyckas göra våra liv komplett kan följas åt, stötta, peppa, trösta och informera varandra här på våran livs resa.

Många av de "gamla" trådarna har ebbats ut och en del sitter olyckliga och fler sitter lyckliga med sina färdiga resultat, jag saknar verkligen fler människor som jag som fortfarande står och stampar.

Så alla som känner som jag, välkommna in!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-14 14:02
    Trubbsla: (PuregonFörsök nr 5)Mens 16/9, Puregonstart 50 ie 18/9, Vul.1 25/9 Ovitrelle 29/9 Grav.testa: 10/10 +13/10 = PLUS!

Moonstone: (Gonal F nr 1) VUL1: Ett på 9 mm VUL2: Inget mätbart VUL3: Ett på 11 mm VUL4: Två på 12 mm VUL5: 20-tal ägg kring 12-14 mm - försök avbrutet. Ingen spontant ÄL, blödning efter 7 dagar. P-piller 14 dagar.

Coronia: Mens (eller nåt) 18/9 Puregonstart 22/9 50 IE, VUL 29/9

Jannica: (Puregon nr 1 avbruten pga överstimulation. Hade troligen redan ägglossat.) BIM ca 23/9

busunge06 (pergotime 2a kuren enkel)äl 24/10
    bim ca 7/11

HW06: Planeringsmöte på Ferten 23/10

Miss Finland: Väntar på mens efter avbruten Puregon behandling...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-21 22:02
    Egen list tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37512917.html

• Svar på tråden pergo och puregon pinglorna som kämpar
  • Trubbsla

Startar första inlgget här då....hoppas fler gör mig sällskap.

Jag och min sambo har alltså kämpat i 2 år med alla diverse hormoner. Startade med pergotime för att inse att det itne gick, nu är vi fast i puregonträsket.

Trubbsla: (PuregonFörsök nr 5)B.M 14/9 B. Puregonstart 16/9 Vul:

• Moonstone

hoppar in i identifikation med "står och stampar" - hoppas det är ok!
    har snart gått 3 år sedan vi sökte hjälp (pga min PCO), men tyvärr har det bara lett till några verkningslösa pergokurer och nu sprutor (tar dock Gonal F).

Har sprutat i snart 3 veckor nu, första två med lägsta dos och senaste veckan med lite högre. Jätterädd att det inte ens ska gå att få till några ägg!

Hur har dina tidigare försök sett ut? Hur länge har du sprutat? Har du fått ägg/ÄL?

Moonstone: (Gonal F nr 1) Ingen mens. Gonalstart 2/9
    VUL1: Ett på 9 mm VUL2: Inget mätbart VUL3:

• Trubbsla

hej, du är så välkommen så :) Jo jag blev också "misstänkt" för pco, men sutligen efter mycket om och men så visade det sig att ajg har hypotyreos som ställt till det för mig. Käkar levaxin nu mot den och hoppas att det ska bli lättare att bli gravid nu när dosen är inställd.
    Före detta har jag sprutat allt ifrån 14 dagar upp emot 4 veckor innan ägget blitt bra, har lyckats få till ett normal stort ägg varje gång men har aldrig fått mer än ett ägg. Ja tyvärr ahr det inte velat fastna för oss trots alla försök men det var tydligen min hypo som ställde till det trodde de nu i efterhand.
    Så nu väntar jag på blödning som borde kommit idag men som jag itne sett skymten av, får inte sådana spontana utan måste käka gestapuran för det.....man känner sig som en piller maskin ibland *suck*
    Ja när det satt igång så ska jag börja spruta på dag 2, får väl se hur länge det tar denna gång och om det verkligen är så att det borde gå lättare nu *är inte optimistisk själv*

Har haft sommaruppehåll nu och liksom precis landat i att vi satt igång igen....efter alla minus på stickan så drar man åt sig öronen lite och känner sig inte fullt så optimistisk som man gjorde för 2 år sedan när man trodde att ett piller skulle räcka så skulle allt bli bra och bebisen komma snart....ojoj...
    Har ni också haft sommaruppehåll eller har era kliniker öppet under sommartid?

Moonstone skrev 2008-09-14 08:51:01 följande:
    hoppar in i identifikation med "står och stampar" - hoppas det är ok! har snart gått 3 år sedan vi sökte hjälp (pga min PCO), men tyvärr har det bara lett till några verkningslösa pergokurer och nu sprutor (tar dock Gonal F).Har sprutat i snart 3 veckor nu, första två med lägsta dos och senaste veckan med lite högre. Jätterädd att det inte ens ska gå att få till några ägg!Hur har dina tidigare försök sett ut? Hur länge har du sprutat? Har du fått ägg/ÄL?Trubbsla: (PuregonFörsök nr 5)B.M 14/9 B. Puregonstart 16/9 Vul:Moonstone: (Gonal F nr 1) Ingen mens. Gonalstart 2/9 VUL1: Ett på 9 mm VUL2: Inget mätbart VUL3:
  • Janicca

Hej Trubbsla och Moonstone!
    Hoppar också in. Jag ock Moonstone är "bekanta" sedan tidigare, men min historia i korthet:
    PCO-diagnos sommaren 2007, ingen mens, ingen ägglossning. Prövade pergotime i tre omgångar, enkel och dubbel, utan framgång.
    Hade sommaruppehåll i två mån pga sommarstängt...suck...
    Började sedan med puregon (50 ie och sedan 75 ie) för en månad sedan. VUL 1: ett ägg på 10mm, VUL 2: Inget mätbart, VUL 3: två på 9 mm, VUL 4: två 18 mm, 2-3 st 16 mm och 3-4st på 12 mm....!!!
    Helt plötsligt sanslöst överstimulerad. Det gick fem ynka dagar mellan VUL 3 och VUL 4. Så nu har vi sexförbud i en vecka.
    Däremot så hade vi sex dagen innan VUL 4 så det finns en risk/chans att jag redan hade ägglossat, eller att spermierna levde kvar tills flera mogna ägg släppte. Får jag inte mens om drygt 1,5 vecka så blir det gravtest... Spännande och skrämmande på samma gång eftersom jag inte vet hur många ägg som släppt...
    Ser fram emot att följa er!

• Trubbsla

Välkommen hit :)

Själv sitter jag här, fortfarande ingen blödning i sikte...frustrerande när man vill sätta igång med sprutandet.

• denlillablå

Hej! Jag hoppar in här... =)
    Jag har än så länge bara ätit en omgång pergo och det verkade fungera iaf, kändes som äl och jag fick utslag på äl-sticka. Fick i mitten av juni veta av min gynekolog att jag hade "PCO-liknande" äggstockar och fick med mig två doser pergo från honom. Slutade med p-piller dec -07 och efter det har mensen kommit som den själv velat. Inte för att den var regelbunden innan heller direkt... Har nu 32-59 dagar mellan mina "egna" menstruationer och med pergon fick jag cykel på 30 dagar, äl runt cd 16. Har trol inte heller haft äl innan varje mens. Tyvärr försvåras vår babyverkstad ytterligare av att min sambo är ute på havet 1-2 veckor i stöten och sedan hemma lika länge och de gånger då jag någorlunda säkert vet att jag haft äl sedan p-pillerstoppet så har han varit ute. Surt sa räven... Och i somras kunde jag inte ta några tabl eftersom min mens dröjde ända till 4 aug (senaste mens innan det var 11 jun) Tog inte kur nr 2 eftersom vi inte visste om han skulle vara hemma till äl men nu verkar det som att han skulle ha hunnit (om jag tagit pergo hade jag trol fått äl på onsdag och han kommer ikväll eller imorn kväll). Så nu är det bara att vänta och se om det händer nåt på egen hand i kroppen. Känns som att äl är på g och äl-test visade idag svagt streck så jag håller tummarna och hoppas på det bästa! Började mäta morgontemp för ett litet tag sedan så det är ett spännande projekt =) Och imorn skall jag till akupunktör, kör alltså på med vad jag kan komma på =)
    Blev ett långt inlägg det här... =)
    Skönt med en ny bra tråd för oss som kämpar mot plus!

• Coronia

Även jag tänkte hoppa på i den här tråden, om jag får

Jag har inder våren tagit Pergo i tre omgångar. Inget resultat där inte. Kan eventuellt ha fått äl, men det vet jag inte säkert. Innan sommaren kom hann jag ta en vänta Puregon. Äl blev det, men ändå inget resultat. Nu har jag precis avlutat andra Puregon-behandlingen, och inväntar BIM i morgon. Men jag känner att mensen är på G, så det är bara att bita ihop och ladda för ytterligare en vända med sprutor.

Men jag har humöret uppe iaf Dessutom börjar jag och min man att planera för adoption vid sidan av, så blir det inte den biologiska vägen så blir det adoptivvägen.

• Moonstone

hej alla nya!

Coronia, kul med en till som sprutar! Hur lång tid har du sprutat och med hur hög dos? Spännande med BIM, håll oss underrättade!

Trubbsla, förstår att det är segt, är ju alltid så typiskt när man bara vill starta!

Jag var på mitt 3:e VUL idag, har sprutat i 21 dagar. Var så besviken och uppgiven sist, så det var jättejobbigt att åka till sjukhuset. Men det var en ny doktor, som utan att jag sa nåt, hann nämna ordet T-Å-L-A-M-O-D minst 5 ggr under det korta besöket. Borde väl ta honom på ordet, men det är ju fortfarande svårt - trots att jag är inne på 3:e året av väntan! Iaf så hittade han en blåsa på 11 mm = definierad som att den har börjat växa. Ska tillbaka på fredag igen. Orkar inte hoppas för mycket dock, är just nu helt slut av anspänningen den senaste veckan och har bara sovit sen jag kom hem från sjukhuset idag... Men det var ju iaf inte negativa besked än!

skriv gärna in er i listan allihop, så vi har koll:
    VUL1: Ett på 9 mm VUL2: Inget mätbart VUL3: Ett på 11 mm

• Coronia

Jag avslutade mina sprutor för två veckor sedan. Tror att jag sprutade i bra precis tre veckor den här vändan. Började på 50 IE i en vecka, och sen höjde vi till 67 IE. Det körde jag på ända till jag tog Pregnylsprutan (för att få ägget att lossa). Hua för den hemska kanylen, men jag fixade det

Ja, det är MYCKET av det ordet du nämner - TÅLAMOD - i den här svängen. Det gäller att inte stressa upp sig för att det tar sån tid, och det gäller samtidigt att inte bli på tok för besviken när det inte gick DEN HÄR GÅNGEN HELLER... Lika jobbigt är det varje gång...

Lägger till mig på listan

Coronia: (Puregonförsök nr 2 är avslutad) BIM 16/9

• Janicca

Halloj! Kul att så många hakar på!

Själv behöver jag era åsikter... Se min historia högre upp. Idag (en vecka efter misstänkt ägglossning) så fick jag en blödning vid lunch. Vid toalettbesök några timmar senare hade det slutat. Nu är jag fundersam. Kan det här vara en sån där nidblödning som vissa pratar om, eller är det vanligt att man blöder lite en vecka efter ägglossning utan att mensen kommer igång? Vågar inte börja hoppas, men kan inte låta bli...

Coronia: (Puregonförsök nr 2 är avslutad) BIM 16/9
    Jannica: (Puregon nr 1 avbruten pga överstimulation. Hade troligen redan ägglossat.) BIM ca 23/9

Svar på tråden pergo och puregon pinglorna som kämpar