• adrenalin

Axelväska eller ryggsäck till laptopen??

Jag står inför ett STORT livsavgörande val...

Axelväska eller ryggsäck till laptopen?
    jag cyklar till skolan varje dag och sen kommer jag bära med mig datorn hela tiden...

vad skulle ni som har erfarenheter rekommendera?

• Svar på tråden Axelväska eller ryggsäck till laptopen??
  • lyckligmamma

axelväska är snyggast men ryggsäcken är mera praktisk och bättre för ryggen tycker jag

• Biter

Jag har en axelväska, vilket jag ångrar. När man klämt ner laptop, sladdar o allt annat man ev behöver, så önskar jag att jag köpt en ryggsäck istället *s*

• zweedsmeisje

jag hade axelväska först, men fy vad jag fick ont i ryggen, köpte ryggsäck istället å snygg va den oxå så de rekomenderar jag.

• adrenalin

argh, axelväska som är snyggast : )

• SmultronÄngel

Jag hade tidigare axelväska, men det blev alldeles för tungt för mina axlar att bära på en hel dag. Fick alldeles rysligt ont i rygg och axlar. Så nu har jag en ryggsäck istället och det är så fantastiskt mycket skönare. Nu känner jag knappt av att jag bär på datorn.

• Trynträ

Ryggsäck för då har du ju armarna fria. Dessutom är det mindre tungt att bära. Den går ju även att ha till annat.

• Caroline05

Jag har också axelremsväska från Golla, som jag släpar omkring på hela dagarna med dator och diverse annat grejs i. Jag valde den för att jag tyckte att modellen är snyggare än en ryggsäck och jag ångrar mig bittert. Så himla jobbigt att bära ibland! Man blir trött i ena axeln och måste byta sida titt som tätt för att inte få ont i ryggen... Köp en ryggsäck. Det är så himla mycket smidigare. Golla har en hel del som är schyssta.

• Caroline05

Jag har också axelremsväska från Golla, som jag släpar omkring på hela dagarna med dator och diverse annat grejs i. Jag valde den för att jag tyckte att modellen är snyggare än en ryggsäck och jag ångrar mig bittert. Så himla jobbigt att bära ibland! Man blir trött i ena axeln och måste byta sida titt som tätt för att inte få ont i ryggen... Köp en ryggsäck. Det är så himla mycket smidigare. Golla har en hel del som är schyssta.

• adrenalin

men din dator kanske inte är lika tung som min

TinaElisabeth skrev 2008-09-14 11:29:02 följande:
    Jag har en axelväska från GOLLA, tycker den funkar hur bra som helst. Men dom har supersnygga ryggsäckar oxå! Kolla här tex: www.pikmee.se/default.aspx
    jag hade redan köpt en, men så såg jag den där golla festival brown och då var jag tvungen att köpa den

den jag köpt nu får väl återlämnas.
  • TinaElisabeth
    adrenalin skrev 2008-09-14 18:53:56 följande:
    men din dator kanske inte är lika tung som min jag hade redan köpt en, men så såg jag den där golla festival brown och då var jag tvungen att köpa den den jag köpt nu får väl återlämnas.
    Så kan det ju vara... Eller så bär jag inte min lika ofta och länge som du! 
  • adrenalin
    TinaElisabeth skrev 2008-09-14 20:14:40 följande:
    Så kan det ju vara... Eller så bär jag inte min lika ofta och länge som du! 
    jag har jättebräckliga axlar. hade nog gått bra ifall det inte var så att jag cyklade till skolan! kan nog va lite jobbigt att ha en axelväska när man är i full fart
  • adrenalin
    TinaElisabeth skrev 2008-09-15 09:15:29 följande:
    Det låter som om du ska ha en ryggsäck! Har du kollat in Gollas ryggor? Riktigt snygga tyckte jag!
    som jag skrev nåt inlägg upp så har jag köpt en golla festival brown

fast jag googlade och köpte från en annans sida som var typ 50 spänn billigare allt som allt!
  • Moa38

När jag pluggade och ahde med datorn var varannan dag så köpte jag en väska (rygg) från samsonite. helt underbar att bära och faktiskt ganska snygg dessutom.
    Kostade en slant men det var det helt klart värt efter slitandet med en axelväska. Och i ryggsäcken får det även plats allt annat man behöver ha med sig utan att den blir fullproppad.

• TinaElisabeth
    adrenalin skrev 2008-09-15 17:37:27 följande:
    som jag skrev nåt inlägg upp så har jag köpt en golla festival brown fast jag googlade och köpte från en annans sida som var typ 50 spänn billigare allt som allt!
    Aha, ok. Fattade inte att det var en ryggsäck! Kul att du hittade billigare! =)
Svar på tråden Axelväska eller ryggsäck till laptopen??