• MammaJensen83

Tips på tilltugg till fest med 70 gäster?

Hejsan!

Vore tacksam för lite tips på vad man kan ha som tilltugg till 70 gäster.

Ska ha födelsedagsfest och jag är student. Så billigt och gott vore kalas bra! :)

Festen ska börja vid 20 och då har de flesta hoppas jag redan ätit middag innan.

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Tips på tilltugg till fest med 70 gäster?
  • Lundby87

rulltårta som du skivar upp. lägg en klick grädde och lite strussel på.

Frukt pajer.

Pasta sallad. med skinka eller kyckling i.
    Mat paj

• Lundby87

missa att du ville skippa varm rätt.

Grönsaks dipp.

Gurka morot och paprika (smak på dipp holy day eller garlic)

Ev paj. som är lite matigt men ändå lite bara för det skall smaka och mätta lite lätt

• MammaJensen83

Ja rulltårta är ju både billigt och kan bli gott! Kanske kan be svärfar baka...han är kung på det. :) *hihi*

Grejen är att jag har hyrt/abonnerat ett ställe som ska stå för allt....och de brukar ju lägga på en summa....men om jag fixar rulltårtan och allt som hör till kanske de kan fixa det.

Ha det ist för tårta.

Ska bjuda min och sambons familj på middag innan med tårta och kaffe så det känns som att det kanske blir lite kaka på kaka då.

Men rulltårta ska jag skriva upp!

Tack så mycket!

• Ansso

olika snittar av rullad tunnbröd med en tändsricka igenom som håller ihop det.
    Olika smaker på innehåll, en del med lax o philadelphiaost, en del med tonfiskröra, en del med kyckling/bacon röra , de flesta röror på tub o burk från affären e ju goda För att inte glömma vanligt innehåll såsom ost, o skinka med för de mer kräsna
    Kanske vore ngt ?

• Ansso

jaha nu när jag läser i tråden så kanske du menade efterräteer /fika mer än mat-aktigt ? haha

• MammaJensen83

Jag har inga direkta bestämelser....jag har skrivit att jag ska bjuda på lite tilltugg.... Så det är öppet....men med tankte på att det är 70 gäster, kommer finnas dj och karaoke så känner jag att det kan vara svårt att få in något då det inte kommer att vara en sittning.

Men tunnbröd med tandpetare låter inte så dumt.

• Firefairy

snittar på halva/trekaniga formbröd, är klassiskt men kanske lite tråkigt.
    ost och vindruva
    salami brie
    getost
    het korv + paprika
    mjukost med viltsmak
    räkor
    ägg/stenbitsrom

Svar på tråden Tips på tilltugg till fest med 70 gäster?