• vänat

Rengöra bäddmadrassen?!

Undrar om någon häör vet hur man kan rengör enbväddbäddmadrass?

De gul brunna fläcker ser ut som kattenspytt och fläkarna torkat in i tyget/madrassen.

Har inte tuilgång till tvättmaksin som madrassen ryms i? På kemtvätt säger de att fins risk för att madressen blir knölig om de skulle tvättaden och vill därför inte göra de.

Försökt hitta något förtagtag som hyr ut möbletvättmaskiner/matttvätt men verkar inget finnas här i Umeå.

Så finns de någon här som har föslag på hur man evteult kan få bort dessa fläckar?

Menar finns de saker man har hemma man ka skrubba med eller hälla på fäckarana?

Alla förslg motages tacka samt.

• Svar på tråden Rengöra bäddmadrassen?!
  • annasj69

Tillägg: alltså for rengöring av tyg på soffor. Finns på mataffärn.

• Kristin24

jag tvättade dotterns för hand i badkaret...funkade utmärkt.

Go och glad Kexchoklad
  • Kristin24

alltså stor bäddmadrass.
    man kan ha på vanish för tyger, men det är svårt att få bort stora fläckar...och det blir ju inte rent rakt igenom

Go och glad Kexchoklad
  • sleeepingbeauty

Tvätta den i badkaret, brukar gå bra och sen är ju tyget oftast avtagbart och tvätta det i maskin går väl. Så gör jag och det går jätte bra blir lite vatten i badrummet men ja madrassen blir som ny o lktar gott igen.

• vänat
    Kristin24 skrev 2008-09-14 10:54:43 följande:
    jag tvättade dotterns för hand i badkaret...funkade utmärkt.
    Skanr badkar så de funkar liskosm inte.
  • vänat
    annasj69 skrev 2008-09-14 10:52:41 följande:
    Jag skulle pröva med möbelrengöring som finns på flaska.
    Är de något man sprya på? och tvättar av elller enbar spyra på? eller hur fungar de?
  • vänat
    annasj69 skrev 2008-09-14 10:52:41 följande:
    Jag skulle pröva med möbelrengöring som finns på flaska.
    Är de något man sprya på? och tvättar av elller enbar spyra på? eller hur fungar de?
  • vänat
    sleeepingbeauty skrev 2008-09-14 11:03:50 följande:
    Tvätta den i badkaret, brukar gå bra och sen är ju tyget oftast avtagbart och tvätta det i maskin går väl. Så gör jag och det går jätte bra blir lite vatten i badrummet men ja madrassen blir som ny o lktar gott igen.
    Nej tyget är dessvärr inte avtagbart! Är som tyg klädda kanppar rakt igenom madrassen.
  • Kristin24

en rosa sprayflaska på vilken mataffär som hellst, man sprutar på, väntar ngn minut , gnuggar upp ett skumm med en disksvamp...torkar av skummet och sen låter det torka.
    Annars köper du en ny bäddmadrass, de är inte så dyra på jysk.

Go och glad Kexchoklad
  • vänat
    Kristin24 skrev 2008-09-14 16:11:22 följande:
    en rosa sprayflaska på vilken mataffär som hellst, man sprutar på, väntar ngn minut , gnuggar upp ett skumm med en disksvamp...torkar av skummet och sen låter det torka.Annars köper du en ny bäddmadrass, de är inte så dyra på jysk.
    Ja tetsar först och se om fläkarna går at få bort. Vil sk lipa den utgiften ny att köpa ny beddmadrss då jag ut och resa 6 månder.
  • Kristin24

Hur bor ni då? hus lgh?
    har ni tvättstuga så finns det oftast ett stort plåthandfat där man kan skrubba mattor eller stora plagg.

Go och glad Kexchoklad
  • vänat
    Kristin24 skrev 2008-09-14 17:36:31 följande:
    Hur bor ni då? hus lgh?har ni tvättstuga så finns det oftast ett stort plåthandfat där man kan skrubba mattor eller stora plagg.
    i lgh bor jag man kan ju skrubba madressaen på barumsgolvet också.
Svar på tråden Rengöra bäddmadrassen?!