• LillaGodingen

När började era små använda täcke???

Har inte täcke till min son än utan har använt oss av filtar. Nu när hösten börjar komma har jag börjat fundra på att ta fram täcket till honom. Har ett som är köpt på IKEA och det stod att man skulle börja använda det när barnet är 1år.

Hur har ni gjort? Kan jag börja använda det nu när min son är 7 månader?

• Svar på tråden När började era små använda täcke???
  • Sprally

När min dotter var sju månader började hon ställa sig upp i sängen och fara runt mer på nätterna. Sen dess har vi inte behövt täcke för hon har det ändå inte på sig. Nu när det är kallare kör vi med en varmare pyamas och lite varmare i rummet för att hon ska ha det lagom varmt utan täcke.

• Dinkanesh

Har använt täcke från dag 1 med båda barnen.
    Förstår inte varför man INTE skulle göra det?!

• Sprally

... men fram tills dess använde vi IKEAs täcke.

• Pinky81

Vi har haft täcke från dag 1... Med undantag för sommarn nu då vår dotter haft pyjamas (bara tröjja eller hel pyjamas) å en tunn bommulsfilt bara.
    Men nu är täcket tillbax =)

Man ska bara passa så inte barnet hamnar med huvudet under... därför det står rekomendation 1år tror jag. Vår dotter rör sig mycket men det är benen som kommer utanför hon hamnar aldrig under med ansiktet!!!

Lycka till =)

• Ekorremamman

Inte använt täcke till något av vara barn. Pyjamas samt filtar har räckt. Fleecefilt och ett påslakan som har legat på varandra.

• Bacora

Kan tipsa om att det finns sovpåsar till barnen, har själv använt dessa sedan min dotter födes. Finns både ofodrad och fodrad. Kolla på www.sovagott.se.
    Dom är skit bra.

• ikaela

jag har ett från babyproffsen , har oxå använt det från dag 1 ! klart lilltjejen måste ha täcke...

• Nillinsimim

Min son är 2,3 år och han har inte täcke än, varför? han vägrar, sparkar av det och skriker, vi lägger en filt på honom när det är extra kallt (men den åker av efter några min, så han ligger i helpyamas och tjocksockar...
    Dottern tilllåter en liten filt men den åker ofta av den med, men hon e bara 7 mån...

• Nie

Jag har använt täcke (från IKEA) till mina båda barn från dagen de kom hem från bb.

• mammatillpojkar

första pojken hade täcke från att vi kom hem från BB, stod ingen åldersgräns på vårat!
    andra sonen är 7½ månad och använder fortfarande inte täcke, han sparkar av det så fort vi lägger på honom det!!

Svar på tråden När började era små använda täcke???