• LillaGodingen

När började era små använda täcke???

Har inte täcke till min son än utan har använt oss av filtar. Nu när hösten börjar komma har jag börjat fundra på att ta fram täcket till honom. Har ett som är köpt på IKEA och det stod att man skulle börja använda det när barnet är 1år.

Hur har ni gjort? Kan jag börja använda det nu när min son är 7 månader?

• Svar på tråden När började era små använda täcke???
  • vygotsky

Varför ska man inte använda täcke? Har jag gjort med alla mina fyra barn från början. Men visst har de sparkat av det ibland, det gör väl alla - även vuxna.

• kärsti

Sonen har haft täcke från början, han vill ha det så drar i det och gosar in sig. Är 6 mån. I sommras hade han inget under dom varmaste dagarna.

• MIC

Vi har haft filt nu i början av sommaren men nu har sonen täcke sedan ca 1 månad tillbaka. Han är född 1/7-08.

• Anne69

Vi hade också filt i början men gick över till täcke vid ca 8 månader - då ville hon bli omstoppad i mer egentlig mening.

• snugglebunny

Vi började använda ikeas täcke till vår dotter när hon var dryga halvåret. Ofta har hon sparkat av sig det när hon vaknar, men det är ju ändå mysigt att bli omstoppad när man ska sova.

• Mejokana

Våran kille sover i vår säng än så länge, så det blir under vårat täcke. Han är två veckor.

• snillis

Min son är 3 år och har fortfarande inte täcke.

Eller alltså - han har ju täcke i sin säng som han sparkar av sig
    Annars har jag bäddat med täcke redan från början i spjälisen till båda barnen.
  • Butterscotch

Vi har haft täcken tillgängliga från att dottern var några månader gammal (innan dess hade vi en liten filt), men hon vill inte använda det, sparkar av sig det direkt. Inte ens ett tunt lakan är ok. Istället får vi klä henne i en pyjamas som är varm nog (det krävs inte mycket, hon är ändå varm som en kamin när hon sover).

• Ela86

påslakan har vi haft till honom på sommaren, dock vill han (vägrar) ha på sig täcke av något slag. nu när det blivit kallare har vi bytt till täcke... men han har inte på sig det heller. Istället har vi tagit på han en mer större pyjamas. annars blir han kall.

• Vintersjäl

Jag har använt IKEAs täcke till min son från att han var nyfödd Han lever än

• fiamalm

Vår kille är 7 mån och har haft täcke 1 natt, då var han typ nyfödd, efter det har han sovit i pyjamas och sockar.

Hans kusin är 1 ½ år och har aldrig haft varken täcke eller filt på sig.

• eliisabet igen

Ikeas täcke så länge han har sovit i egen säng. Han sparkar av sig det, men jag går ju in och kollar till honom och stoppar om honom med jämna mellanrum så det går bra.

Svar på tråden När började era små använda täcke???