• Snigel84

Har tappat bort skivan med drivrutinerna till min webbkamera. Går det att få tag i dom utan skivan?

Har en webbkamera inköpt på biltema. Har tappat bort skivan till den dock (letat som en tok idag). Har försökt söka efter drivrutinerna på internet men inte lyckats. Finns det nåt sätt att få kameran att fungera? (alltså få tag i drivrutinerna).

• Svar på tråden Har tappat bort skivan med drivrutinerna till min webbkamera. Går det att få tag i dom utan skivan?
  • Fie1973

Gå in på tillverkarens hemsida! Drivrutiner brukar finnas där och går att ladda hem!

• Snigel84

Det står ingen tillverkare.. bara biltema Fot i munnnen. Annars hade jag gått in på tillverkarens hemsida.

• Snigel84
    Svar på #3
    Tack så mycket! Dock fanns det inga drivrutiner för windows vista . Men tack ändå för hjälpen.
  • c0ol

troligen inte, webkameror fungerar sällan i vista om det inte finns drivrutiner, dom kräver lite för mycket och det gillar inte vistas nya säkerhetsrutiner, men en ny webkamera är inte så dyrt.

inze skrev 2008-09-14 18:56:23 följande:
    Och det fungerar inte med XP-drivisarna?
  • Snigel84

Den funkade tyvärr inte.. Och ja, det är lite dumt att de skriver 98SE elelr senare...

• c0ol

Ja men dom går säkert på vad tillverkaren har sagt, men det är problem att få igång även logitech webcameror i vista, trist när man sitter redo för en häftig chat och så fungerar det inte

inze skrev 2008-09-14 21:04:29 följande:
    Då är ju Biltema lite luriga då de bara skriver Kräver Windows 98SE eller senare i sin info om produkten.www.biltema.se/products/product.asp...
Svar på tråden Har tappat bort skivan med drivrutinerna till min webbkamera. Går det att få tag i dom utan skivan?