• Tullis

Hur mycket kläder i storlek 50?

Hej alla!
    Jag har bara en snabb fråga om kläder till grodan. Vill inte köpa för mycket neutralla kläder men vill inte heller behöva springa ut förta dagarna och handla.
    Hur mycket behöver man köpa i storleken 50? Vilket startkit kan ni rekommendera? Jag har frågat efter det på HM med det är alltid slut... 5 gånger...
    Tack för hjälpen!
    Kram

• Svar på tråden Hur mycket kläder i storlek 50?
  • snillis

Är det en stor bebis kommer ni inte att ha användning för strl 50 alls så avvakta.

Våra barn har dock haft strl 50 ett tag men de har varit ganska små.
    Ha nåt ombyte bara.
  • Kajsan

Inget! Mina döttrar växte ur 50-56 när de låg i magen.
    Satsa på ett set, så köper du mer om det behövs, och orkar du inte så skicka nån annan då.
    Onödigt att köpa om du får stora barn.

• Näckrosen

Man behöver inte massa kläder i den storleken, men det beror ju på hur lätt man har att tvätta också.
    Vi har kanske 3-4 omgångar bodies och byxor.
    Lika många i 56.
    Det gör ju inget om kläderna är lite stora i början, de växer ju ganska snabbt.

Vi har inga ytterkläder i st 50 eller 56, utan kör 62- 68.

• strojes

Säger som de två första: satsa hellre på strl 56. Strl 50 blir smått så snabbt. Att 56 kanske är lite stort i början gör ju inte så mycket.

• Wren

jag har skaffat 3 bodies och två par byxor i strl 50. tänkte inte handla för mycket innan jag vet om bebis överhuvudtaget kommer att kunna ha dem, det händer ju att bebisar startar på strl 56. (har lika många ombyten i strl 56, men de tar jag inte med till bb)

oavsett storlek på bebis så kommer pappan att få åka och köpa lite fler ombyten när jag ligger på bb, i lämplig storlek. (tror han ser fram emot att få köpa lite kläder till bebis på egen hand faktiskt)

köpte åka-hem-från-bb-overall i strl 56 så är den inte för liten i alla fall.

• YourFantasy

Kan rekommendera att du köper 2-3 par tröjor, byxor, osv.. köp inte FÖR många för bebisar växer snabbt i början. Ellos har en sån där startpaket som är mkt bra, jag köpte två såna paket å var jättenöjd (neutralla färger)

Då jag skulle få min dotter köpte jag en massa kläder innan, stl 50, o lite större..hon växte som bara den de första 3-4 veckor så mer än hälften av kläderna provade hon aldrig..fick ge bort de

Stl 68 o uppåt brukar de ha en längre tid så köp hellre *för stora* kläder som bebisen kan ha en längre tid..

Lycka till

• aktuelle

köp i efterhand eller önska om det visar sig att bebisen är liten, köp från 56 och uppåt.

• Nyfiken gul

har precis sålt alla victors  första bebiskläder i storlek 50 och 56 - totalt sett blev det 30 plagg som såldes. Blandat i bodys, tröjor, byxor, hängselbyxor, pyjamaser och sparkdräkter.

allt detta räckte precis - jag har egen tvättmaskin o tvättade en maskin om dagen och victor är en kräkbebis.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • ALisaE

Jag håller med dom andra, 2-3 ombyten räcker nog i strl 50, satsa hellre på 56, för det gör inte så mycket om kläderna är lite stora. Ytterkläder skulle jag rekomendera (som nån annan också skrev) att köpa i 62-68. Om du köper en overall i den storleken så blir det varmt och gosigt där inne Kanske lite mer som en åkpåse

• Bissim

Köpte bara några ombyten först för som sagt man vet ju inte hur stor bebisen är när den kommer. Och så har man fått hört att man inte ska köpa för mycket för att de växer så snabbt men det gjorde inte dottern så vi fick köpa mer kläder. Men det ser man ju lite efterhand.

Svar på tråden Hur mycket kläder i storlek 50?