Inlägg från: onka |Visa alla inlägg
  • onka

Borlängetråden del 3

Nu har jag hittat till den nya tråden också!

Välkommen säger jag till sasse oxå!

• onka

Godkväll.

Äntligen är det behagligt i luften igen!
    är inte så värst förtjust i gassande sol, det får gärna vara lite lagom....

Fast Natta har njutit i stora drag, hon har varit hos mormor och morfar sedan igår. De bor precis vid vattnet. Hon hade inte badat hela tiden sa morfar, hon gick upp en snabbis för att äta.

träff hemma hos Fialisa låter utmärkt tycker jag!

• onka

Hur har ni det alla i värmen?
    Idag har visserligen inte solen skinit, men det är desto kvavare....
    Sitter ut på altanen nu, älskar "min" laptop (fast den är bara lånad, tyvärr...). Känns som det ska börja åska när som hellst men så har det ju känts hela dagen.
    Det kommer väll lagomt tills vi ska cykla ner på stan i kväll....

GRATTIS Moja!

• onka

critan- jag kunde få stora bokstäver.
    Natta fick nudelsoppa med massor av vitlök första gången hon var själv med mormor och morfar.....så jag kan tänka mig hur "gott" din bebis luktar.
    min hund testade vitlök när han var valp, en hel aluminiumtub satt han i sig...

Man får trösta sig med att det är bakteriedödande!

• onka

ÅÅÅÅÅ vad jag vill bo i skogen utan grannar!!!!!!

Såg i ögonvrån att det hände något, det var grannarnas dotter som hämtade stegen som står på gränsen av husen.
    Det är bara det att det är MIN stege! Självklart får de låna den men man tycker nog att de borde ha frågat!

Grannarna som har haft sånt problem i den stegen, varje gång min pappa ställt upp den mot taket så har den varit nerlagd när han kommit ut. Nerlagd på våran tomt så nog borde de veta att pappa köpt den....

Nej nu så ska jag sluta gnälla och försöka ta mig ner mot duschen, vi ska cykla ner på stan och kolla in Ulf Lundell jag och sambon.

ska bara lite först......

• onka

lhs- låt bli att klippa häcken även nästa år så kan inte grannarna titta på dig!

Mina har fått nog så de flyttar till hösten......

Nu ska jag leta mig till duschen!

• onka

Hejsan hoppsan vad varmt det är!
    Satt ute på altanen en stund men det var för varmt, det är svalare inne.

Natta är hos sin farmor som har sommarstuga vid Runn, pratade med henne nyss och hon ville inte komma hem. Jag förstår henne!
    Har tillbringar många somrar där ute när jag fortfarande var tillsammans med Nattas pappa. Hon har nästan hela släkten på sin pappas sida där och flera tremänningar i samma ålder och en egen badstrand......

Själv funderar jag på om jag ska sätta upp Nattas lilla badbasäng och lägga mig i, får kanske vatten på halva kroppen i alla fall, den sida som är neråt.....
    Fast grannarna håller fortfarande på med sin bastu så det låter så illa så det blir nog till att stanna inne om jag inte ska ta och lura med sambon till någon sjö....

• onka

Hallå tråden!

Har varit för varmt för allting ett par dagar, har inte ens orkat plocka fram datorn.
    Då är det illa.
    men nu är det väder i min smak!!!!

Sambon jobbar och Natta är hos sin farmor en hel vecka har hon varit borta nu.
    Förstår inte hur de som bara har barnen varannan vecka står ut, fast det är väl en vanesak antar jag.
    Men mitt största problem är nog att jag är svartsjuk på att hon väljer farmor framför att vara hemma och ha tråkigt hos mig.....
    Fast jag skulle inte heller ha något emot att vara där med sjön ett stenkast från sommarstugan och en massa tremänningar att leka med.

fialisa- hur är det med Erik? Lider med honom och då är ju mitt lindrigare jag har bara en hand som inte får vara i solen efter att jag hällde fett på den i vintras. Vet inte hur ont han har men mitt gjorde bara ont när de skulle lägga om det så länge det inte kom syre i skadan så gjorde det inte så jätte ont!
    Hoppas du inte känner att det är ditt fel! Jag har konstaterat att det var allas fel utom mitt att jag brände mig. hade inte hunden knölat till mattan, sambon haft en så dålig stekpanna och mina föräldrar gjort mig en annan dag så hade det inte hänt!

• onka

Godmorgon!

Vaknade med en fruktansvärd huvudvärk. Hade det vart en rolig kväll igår så hade det varit förståeligt.....
    Sambon fick blanda mig en treo innan han for till jobbet och nu har huvudvärken börjat ge med sig.

FiaLisa- han är då artig och väluppfostrad din son

• onka

Fredag låter bra!
    Men jag kommer nog utan barn, Natta ratar mig, tycker fortfarande att det är roligare i sommarstugan än hemma hos mig.

Fick "låna" hem henne natten mot måndag. Igår cykla hon och jag till stan och gick på biblioteket. Sedan när vi kom hem hann vi bara äta sedan kom farmor och hämtade henne.

Idag har jag varit på "utflykt", har åkt buss med sambon.....
    Jääääätte kul.........

Svar på tråden Borlängetråden del 3