Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Borlängetråden del 3

*Kikar in här och vinkar*

Kul att hitta en tråd för oss i Borlänge med omejd (vi bor strax utanför Borlänge)

ha det gott!
    /anne.h

• anne h

Hej och tack för välkomnandet.

Mellsta blir det inget av med för min del, inte denna gång. Jag kommer gärna nästa gång.
    Hoppas ni får bra väder i morgon -i dag är det iofs- så ni får trevligt där. Hälsa djuren från oss.

• anne h

Vattkoppor.. har ju letat efter nån som har det.. Christian har inte haft vattkoppor ännu, vore ju bra om han fått det medan vi var lediga..
    Varje gång det gått vattkoppor här har C klarat sig, första åren var ju bra när han var liten och klen, men nu som snart 6-åring så är det ju dags. =)

• anne h

>lhs73

tyvärr går det inte nu, då vi ska hälsa på en nyfödd om 2 veckor.. vill ju inte riskera smitta den lille.. o sen åker vi vidare på semester med husvagnen, till Finland.
    Jag vill vara hemma när han får vattkoppor så jag vet vart jag ska vända mig om det blir för mycket klia av.

-men om en månad går det bra, om ni vet någon som har vattkoppor då!

• anne h

Sommarlovsmorgon.. Mina stora barn ville vara med och se på det, men de är hos sin far.. på torsdag hämtar jag dem och sen åker vi utan att komma hem emellan direkt på semester, trist nog!!

• anne h

Hemma igen!

Så var vi hemma, efter 2 veckor ute med husvagnen.
    Först upp till Norrland för att hälsa på hos vänner och bekanta, lämna av ett stycke kanin i Piteå, sedan över till Finland och all släkt där.

Efter drygt en vecka där så åkte vi till Muminvärlden i tisdags, träffade alla Mumintrollen samt deras vänner, Chrisse tog sig ett dopp i havet -med kläderna på..

Hem på onsdag morgon med FinnLink, helt ok, stora hytter, bra sängar, ok lekrum för minstingen, mat ingick i priset för resan. Vad mer kan man begära? =)
    Äldsta jäntan fick egen hytt (ingår också i resans pris) så hon var lycklig, slapp dela med syskonen för en gångs skull.

Hemma sent i går kväll efter att ha shoppat lös på IKEA -hade ju husvagnen att lasta i.
    Nu återstår det värsta; plocka ur allt ur vagnen.. fast ALLT ska inte ur, bara kläder och mat, resten får bli kvar där, så den är klar att åka iväg med igen snart.

Väder har vi haft, både bra och dåligt, fast dåligt?.. nä, ungarna har varit ute och fiskat varje dag, oavsett väder, finns ju regnkläder!
    Tisdagen bjöd på 27°, skönt att vara i Muminvärlden då!

Nu ska vi äta lunch, lilljäntan har just lagat till den, hon förbarmade sig över sin mor med skallebank.. Tur jag har henne!!

hoppas ni alla haft det gott!!

• anne h

Hejsan!
    Vi har varit på sjörövarkalas i Falun i dag, Christian var bjuden. Han var den klart snyggaste sjörövaren *inte alls partisk*

Det bästa på hela kalaset var att leka med bilar och se på video, om man ska tro C, de andra barnen tyckte nog fikat och sjörövarbåten var bäst.

Matdags här. Ha det gott!!

• anne h

Hallå alla!
    I dag ska min minsta lilla börja inskolning på lekis!! häftigt!!

När vi kommer hem från lekis ska minstingen få byta rum med nästäldsta, så grabbarna delar rum och flickorna har egna, får väl se hur det går eftersom minstingen är en nattvandrare som gärna sätter på tv mitt i natten och tv-rummet är precis utanför grabbarnas rum.. kanske blir ett snabbt byte snart igen.

• anne h

Moja

jag blev erbjuden liknande piller eftersom jag är utbränd, som det så fint heter. Gillar dock inte ta piller överhuvudtaget, så jag avböjde.

Tycker att samtal är bättre (fast vad vet jag, jag har ju aldrig testat piller, de kanske är mkt bra för mig också )

Hittills har jag klarat det bra utan pillren, men jag känner flera som har såna och som tycker de är bra. Dock ska man isf vara medveten om att det blir (åtminstone KAN bli) VÄRRE i några veckor innan det sedan blir mkt bättre, vilket ingen hade talat om för en kompis..

(fast vem vet, jag hade kanske mått bättre med piller..??)

• anne h

Så lugnt här är.. Ingen som är inne i dag?

Här är det bara en unge hema i dag, så jag hinner -kanske- göra nåt i dag.
    Jag håller på och byter rum åt två av trollen här, så det skruvas och fixas, så allt ska bli klart nångång.. det går inte fort, ifall nån trodde det, eftersom jag kommer på att jag ska göra det och det och det och.. ja, ni vet säkert hur det kan vara.

Nu återstår att skruva ihop en nyinköpt hylla samt sätta upp hakar i taket för en sittsäck, sen är det nästan klart.. KLART blir det nog lagom tills barnen flyttar hemifrån.

ha det gott, alla!!

Svar på tråden Borlängetråden del 3