Inlägg från: elvinaOstefan |Visa alla inlägg
  • elvinaOstefan

Skulle du köpa ut?

Om din tonårsdotter/son på ca 15-16år ska på fest, och ber dig köpa ut alkohol, gör du det då? Om du nekar så får du till svar "Okej, då får jag väl köpa HB och riskera att bli blind istället, eller kanske ännu värre - dör". 

Devin, det finaste vi har ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa ut?
  • elvinaOstefan

Ni som svarar nej, ni vet att h*n kommer dricka på festen, käns det inte bättre att ni vet vad dom dricker? istället föra att dom riskerar att få i sig någon hemsk HB eller alkohol preppat med droger?

Har själv alltid varit helt imot , men efter en diskution med min sambo och några vänner så käns det ändå mer okej, att veta att han kommer hålla sig till två öl och inte ta emot någon annan skit.

• elvinaOstefan
    aprilsill skrev 2008-09-14 22:58:51 följande:
    Då släpper jag inte ut sonen helt enkelt.
    kidA skrev 2008-09-14 22:58:39 följande:
    jag skulle inte ens släppa iväg min 15åring på fest liksom
    Om vi säger, en Niornas avslutningsfest?
  • elvinaOstefan
    Randig Panda skrev 2008-09-14 23:00:23 följande:
    elvinaNej och man skickar väl för tusan inte iväg ens barn som kommit med den kommentaren ändå?!
    Nej inte den kvällen, men vid ett annat tillfälle så lär han ju inte slänga ur sig en sådan dum komentar. Men man vet att dom kommer stöta på alkohol på festerna. Man komemr väl själv ihåg hur det va :)
  • elvinaOstefan
    Athema skrev 2008-09-14 23:03:44 följande:
    Skulle inte låta han gå på festen överhuvudtaget. Och jag vet 2 öl räcker nog inte för att han ska låta bli att ta emot från andra. Det vet väl alla som själv vart tonåringar. Skaffar man så skaffar man inte bara 2 öl sen får det räcka..
    När jag och mina kompisar va i den åldern, så köpte kompisarnas föräldrar ut ca 2-3 cider till sina barn. Och dom höll sig till det. Själv fick jag inte ens nämna ordet alkohol inför mina föräldrar, och det skulel aldrig falla dom in att köpa/ge ut något. Men däremot så plocka man med sig lite sprit i colan eller en-två öl i smyg. Och vi tog aldrig emot alkohol från någon annan.  (då gick vi väl första året på gymnasiet) Sen va vi inte så glada i alkoholen, utan det va mer själva grejen, att man inte kunde komma tomhänt.
  • elvinaOstefan

Är det lika hemskt att ge en 18åring en öl då? Eller köpa ut alkohol till sin son/dotters studentfest? (då man är omkring 18-19år)

• elvinaOstefan
    Randig Panda skrev 2008-09-14 23:16:44 följande:
    En annan fråga, vad gör ni om det skulle hända något med ert barn?
    åka till sjukhuset? beror väl på vad som hänt?
  • elvinaOstefan
    Censur skrev 2008-09-14 23:18:13 följande:
    då är de myndiga och FÅR dricka.
    men dom har inte åldern för att köpa själva.
  • elvinaOstefan
    S vali s skrev 2008-09-14 23:19:19 följande:
    Vi har totalvägrat att köpa ut till våra två tonåringar av den enkla anledningen att det är förbjudet.
    har dom druckit ändå? eller kommit hem fulla?
  • elvinaOstefan
    Tindra02 skrev 2008-09-14 23:20:15 följande:
    Svar på #49 Nä för då får dom ju gå på puben och supa så då kan det faktiskt kvitta tycker jag...Det där är lite lummigt tycker jag...T ex du får lov och gifta dig när du är 18 år men inte köpa sprit till ditt bröllop
    Jo det är sant, men i danmark, polen mfl. får du köpa alkohol från 16år.
Svar på tråden Skulle du köpa ut?