Inlägg från: Majasmamma07 |Visa alla inlägg
  • Majasmamma07

Skulle du köpa ut?

Jag röstade ja lite, självklart kommer det att bero på hur maja är när hon är 15.
    Jag fick med mid lite vin eller ett par öl ut om det var speciellt, typ nyår. Och ja, jag drack mer än det jag fick av mamma. Jag har idag och har alltid haft en "hälsosam" syn på alkohol, mådde inte bra av att lägga mig packad och det tog inte så lång tid innan jag kommit på detta och kände att det inte var värt det.

• Majasmamma07

Det vet du ju inte, min mamma hade knappast koll på allt jag och syrran hade för oss. Men visst...det finns ju änglar=OP

Guldrosen skrev 2008-09-15 21:15:46 följande:
    Nej! Aldrig!Att langa är kriminellt. Där jag bor har polisen gripit många langare den senaste tiden. Jättebra tycker jag. Till er som köper eller skulle kunna tänka er att köpa ut har jag en liten fråga: Skulle det inte bli väldigt pinsamt om man blev gripen av polisen och dömd till fängelse för langning?Jag är så lycklig och tacksam över att mina tonåringar (16 o 18 år) inte dricker alkohol. De kan ha roligt tillsammans med sina kompisar utan att dricka.
  • Majasmamma07

ok...vi bodde ju inte så till. Får de aldrig skjuts hem av annan? Sover borta?

Guldrosen skrev 2008-09-15 22:08:57 följande:
    Jo, jag vet faktiskt att mina barn inte dricker. Vi bor på landet och de måste alltid hämtas. Det har hänt att de ringer oss mitt i natten och vill att vi ska hämta dem för att de andra festdeltagarna är för fulla och de tycker inte att det är roligt på festen längre. Givetvis åker vi och hämtar dem då. De har inte behov av att supa. De och deras närmaste vänner kan ha roligt utan alkohol.Jag tycker personligen att man talar om för sina barn att man inte kan ha roligt utan alkohol därför skickar man med dem alkohol.Så visst finns det änglar...
Svar på tråden Skulle du köpa ut?