Inlägg från: lyckligmamma |Visa alla inlägg
  • lyckligmamma

Skulle du köpa ut?

nope aldrig köpa ut!!!

. när vi var 12, jag o några tjejer, så tyckte deras fräldrar att det var bättre att köpa sprit till oss, o att vi satt i deras rum och drack och var ute o sprang... så vi satt i deras rum ofta o drack vodka eller hembränt.
    De var rädda om oss, när vi var inne så kunde inget hända oss ju

• lyckligmamma

jag skulle inte köpa ut pg avegna dåliga erfarenheter, av mig o många andra vänner

jag vill inte ta ansvar om det händer nåt när barnet har alkohol i kroppen

och man ska inte köpa ut! Lag på det!

Barn är duktiga på att tjata till sig mer o mer, har man börjat köpa ut så kan det bli en massa tjatande i efterhand.... "du gjorde det förra gången, gör de igen

• lyckligmamma
    Guldrosen skrev 2008-09-15 22:08:57 följande:
    Jo, jag vet faktiskt att mina barn inte dricker. Vi bor på landet och de måste alltid hämtas. Det har hänt att de ringer oss mitt i natten och vill att vi ska hämta dem för att de andra festdeltagarna är för fulla och de tycker inte att det är roligt på festen längre. Givetvis åker vi och hämtar dem då. De har inte behov av att supa. De och deras närmaste vänner kan ha roligt utan alkohol.Jag tycker personligen att man talar om för sina barn att man inte kan ha roligt utan alkohol därför skickar man med dem alkohol.Så visst finns det änglar...
    Jag tycker personligen att man talar om för sina barn att man inte kan ha roligt utan alkohol därför skickar man med dem alkohol

bra sagt

Det finns anledningar till varför barn INTE ska dricka, lagen är till för att följas. Visst hon komme r att dricka, smaka, men ser jag min dotter full, då blir jag sur!
    Barns kropp och hjärna är inte utvecklat innan 20 år. ach speciellt inte psyket!
Svar på tråden Skulle du köpa ut?