Inlägg från: C r e d o |Visa alla inlägg
  • C r e d o

Hjälp, maskeringstapen går ej att ta bort, vad göra?

Makseringstape ska tydligen inte sitta på i mer än 36 timmar och vi har haft den på sen vi började måla huset i juli... :-O Den sitter fast på fönsterkarmarna nu, om man lyckas dra bort en bit så sitter själva klistret fast ändå, ser jättefult ut! Någon som har ett universaltips? Som inte skadar fönsterkarmarna?

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Svar på tråden Hjälp, maskeringstapen går ej att ta bort, vad göra?
  • C r e d o
    mimmi 1 skrev 2008-09-14 23:14:29 följande:
    grattis!! eller vad säger man?? svårt att få bort, men det går, med T-röd... men det är ett hästgöra, men jag tror att T-röd är det enda som löser maskeringstejpen utan att förstöra karmarna..men använd gummihandskar... och så eftertorkar du med vatten o en gnutta diskmedel...
    Haha, jo tack! Ska googla lite på t-röd, lät ju väldigt bra.
  • C r e d o

Hej och tack för alla svar! Vi har nu snart målat färdigt vårat hus, jippiiii! Ett tio gånger större projekt än vi trodde från början, puh... Ska ge mig på att ta bort tejpen på nedervåningen i veckan, ska köpa t-röd och prova på ett ställe där det inte syns så mycket, karmarna är väldigt "hårt" målade (från fabrik) så det känns som att det borde funka. Har även köpt en sån pytteliten fönsterskrapa på Colorama (med rakblad), den funkar bra för att få loss själva tejpen, klistret sitter dock fast så nu hoppas jag på t-röd.

Tack igen, ska återkomma om hur det gått!

Svar på tråden Hjälp, maskeringstapen går ej att ta bort, vad göra?