Inlägg från: mimmi 1 |Visa alla inlägg
  • mimmi 1

Hjälp, maskeringstapen går ej att ta bort, vad göra?

grattis!! eller vad säger man?? svårt att få bort, men det går, med T-röd... men det är ett hästgöra, men jag tror att T-röd är det enda som löser maskeringstejpen utan att förstöra karmarna..men använd gummihandskar... och så eftertorkar du med vatten o en gnutta diskmedel...

• mimmi 1

skadar man inte de målade karmarna då? tycker det låter lite vanskligt att skrapa..

• mimmi 1

När vi byggde vårt hus, så blev jag alldeles stortokig på alla klisterlappar som satt överallt, på fönster och så, men det gick ju att skrapa bort, men på bänkskivorna i köket... där ville jag inte skrapa, med risk att det skulle repas... jag ringde leverantören och gnällde, och fick tipset med T-röd. och det funkade jättebra... så det borde funka på maskeringstejpen med..

• mimmi 1
    SVejsan skrev 2008-09-15 07:28:00 följande:
    Klister till prislappar osv brukar vi gnugga bort med olivolja... Kanske värt att prova... T-sprit kan du skada ytan på lacken med...
    T-röd skadar inte ytan på lacken.. man eftertorkar med vatten det räcker.
  • mimmi 1

Ta hårtorken i så fall
    men det funkar med t-röd..

• mimmi 1

alltså.. jag tror inte att du ska skarapa med en rakbladsskrapa, det är stor risk att det följer med färg då, att du skadar den målade karmen,.. men finns det någon skrapa i plast så kan ju det funka, om ni nu inte tror mej, att T-röd går bra eller, nu är det inte TS som frågar? hon kanske redan fått bort sin maskeringstejp?

• mimmi 1

T-röd är inte så stark som bensin.. jag tror absolut att du kan prova med det... eftertorka med en gång, med vatten... annars är det ju lite knepigt på en våtrumstapet, du kan väl inte ta hårtorken, då lossnar väl tapeten? men prova med t-röd och så skrapar du väldigt försiktigt...

Svar på tråden Hjälp, maskeringstapen går ej att ta bort, vad göra?