• Lillatroll

Tips på bra böcker om att få ett syskon till en två - åring

Tänkte beställa några böcker om att få syskon till min son som är två år gammal. För han ska bli storebror i januari
    Tycker det är lite svårt att hitta på internetbokhandlarna om jag inte har en titel att gå på. Känns som om jag söker på måfå.

Någon som har lite tips?

• Svar på tråden Tips på bra böcker om att få ett syskon till en två - åring
  • mianf

Vi köpte "Jag får en lillebror" Här var sonen 1,5 år när lillebror kom, visste dock inte att vi skulle få en pojke till så när det stod pojke så sa vi bebis. Denne boken är väldigt lättläst.

• Hxr

Emma och lillebror ( en utav emma och totte böckerna)

• Jeaney71

Busiga bebben! I och för sig på rim, men med flikar så man kan "titta in" i mammas mage och se vad busiga bebben har för sig.

• Plutt05

Lilla storasyster

Lillasyster är mer än ett år men storasyster vill fortfarande läsa sagan jätteofta. Och brukar konstatera varje gång att de ju faktiskt oxå är snälla och dumma ibland, men att hon älskar sin lillasyster. Sånt värmer:) (med tanke på alla de gånger lillasyster tex får leksaker slagna i huvudet)

• Buppen

Krullan får en bebis.

Jättefin bok, ganska ny.

• marmelade

Busiga bebben var helt perfekt till vår son som nu var 2 år och 2 månader när lillasyster kom. Han var skeptisk i början men efter att ha läst boken varje kväll så har han mot slutet längtat SÅ efter att lillasyster ska komma ut och nu när hon äntligen gjorde det är han superstolt och tycker att hon är jättekul.

• Lillatroll

Det blev Busiga bebben som jag köpte. Och sen har jag lånat lite böcker på biblioteket men jag kommer inte ihåg vad dom heter just nu.

Busiga bebben är ju en rolig bok men min son blir just nu mest irriterad över att det inte är flikar tlll varje bild

Jag frågade honom häromdagen vad han ville ha; en lillebror eller en lillasyster. Och han svare "en brumme" som betyder bil så jag hoppas böckerna ska få honom att förstå vad som ligger i mammas mage.

• Nadjis

Hej lillebror är en "fakta" bok med biler, foton, som berättar vad bebisar gör, vad de äter och hur dem låter och så. Den gillade Noel bäst.

• Anne69

Ingen bok i världen hade kunnat förbereda storasyster, tyvärr. Det enda jag tror funkar kan vara att träffa andra bebisar, då kan de kanske föreställa sig det som väntar.

Svar på tråden Tips på bra böcker om att få ett syskon till en två - åring