• Anonym (kssss..)

Är jag sjuk? Konstant kissnödig och ont i mitten av ryggen.

Börjar bli lite orolig att något är fel. Senaste veckan har jag verkligen kissat hela tiden. Flera gånger i timmen och oftast kommer bara en liten skvätt, men jag är så kissnödig så att det känns som att jag ska kissa på mig.

Det svider inte alls när jag kissar, så jag gissar att det inte är urinvägsinfektion (som jag har haft 8-10 gånger tidigare).

Vet inte om det har något samband men jag har också haft ont i mitten av ryggen, på vänster sida. Det har jag haft ganska länge, längre än 6 månader. Den smärtan gör över vid bad eller massage så det kanske bara är trötthet eller så.

Vad tror ni om mitt kissande? Är det något att kolla upp?

• Svar på tråden Är jag sjuk? Konstant kissnödig och ont i mitten av ryggen.
  • Idaaa1982

Så brukar jag känna när jag har UVI..

• Anonym (kssss..)

Men det svider ju inte? Det har det ALLTID gjort när jag haft UVI tidigare..? Toalettbesöken har varit outhärdliga!

• Idaaa1982

Nej jag vet.. Jag har ofta UVI och OFTAST svider det då när jag kissar... men ibland får jag precis som du säger, ont i ryggen...

Kan ju gå å kolla för säkerhetsskull?

• ullis79

Svårt att säga vad det kan vara!
    Jag har oxå haft mkt UVI och ibland hade jag inte heller ont när jag kissade.
    Gick med det länge en gång å fick njurbäcken inflam.

Gå till dr och få en undersökning är mitt råd!

Hoppas det löser sig!

• Legolina

Infektionen har nog vandrat upp till njurarna - känner igen det.

Ring VC.

• Bettanspettan

Smärtan i ryggen låter ju som nåt med njuren då, inflammation... Ring läkare!

Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
  • Anonym (tipo)

ring vc el distriktan o kolla upp detta.bättre ringa en gång mer än att du går o drar på dettta länge länge

ring NUUU!

uppdatera gärna senare

• MiIou

Det kan vara farligt att gå med en njurbäckeninflammation för länge, du kan bli riktigt sjuk och förstöra njurarna, gå och kolla på en gång! (mamma är sköterska och koordinator för njurpatienter), man har inte alltid ont vid UVI, jag hade många infektioner som barn och har själv en "missbildad" om än fungerande njure

• Anonym (tipo)

bättre ringa en gång för mycket skulle det va ju *

• olympia71

exakt så där har det varit för mig när uvi'n satt sig på njurarna, dvs när man gått för länge med det utan att medicinera. har inte heller svidit när jag varit på toaletten.

Svar på tråden Är jag sjuk? Konstant kissnödig och ont i mitten av ryggen.