• Anonym

min man är en toffel, jag är för dominant...???

min man är en riktig toffel egentligen, för han gör nästan allt jag säger, jag kan vara ganska dominant och bestämd och ställa till bråk... han ger vika och brukar göra mej till viljes... men 2 av 10 gör han det inte... så jag vet inte hur jag ska göra, samtidigt som det är bra jag får som jag vill, är det ju inte... hur löser man en sån här situation?????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 18:05
    Och till er som är ute efter starta debatter och som inte kan läsa; nej jag gör inte narr av min man, nej jag nervärderar inte min man, nej jag sänker inte min man osv. osv. ! Det handlar helt enkelt om hur en lite starkare person, mera driven tar tyglarna över en lite mer segdriven, konflikträdd person. Och nej, jag behöver ingen psykologisk hjälp Var snälla och läs inte mellan raderna som inte finns bara för att ni är sugna på debatter! Det handlar om hur man styr upp att en mera bossig, dominant människa kan få balans med en mer konflikträdd, segdriven människa. En människa som är så snäll och gör sin fru till viljes och som låter henne få sin vilja, en som inte riktigt orkar ta fajten. En som inte riktigt bryr sig heller, utan det är jag, som fru som bryr mej. Trots att min man själv säger att det är inga problem, han gör det så gärna(8 av 10). Som sagt. Man kan knappast dansa tango ensam...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 10:07
    NI SOM GÄRNA VILL KLANKA NER MEJ, GÖR DET INTE FÖR DET KOMMER INTE HJÄLPA!! på det sättet vinner man ingens förtroende att prata problem...

• Svar på tråden min man är en toffel, jag är för dominant...???
  • Anonym

Hur man löser en sån här situation??
    Lägg av och va elak mot honom,låter som du gör narr av honom.Skulle du själv vilja att han alltid fick som han ville.Va glad att du har en snäll sambo,en dag kanske han tröttnar på dig,och din dominans och tar sitt pick o pack och flyttar.Och då är det försent.Man saknar inte kon förns båset är tomt. ngt att tänka på.

• Anonym (???)

Fråga honom om han mår dåligt av ditt sätt. Han kanske har valt dig just för att du är dominant och får lite fart på honom. It takes two to tango...

• Anonym

Kul för din man att du kallar honom toffel....Låter inte som en särskilt kul relation. Har du funderat på ditt egna beteende, för det låter inte särskilt smickrande om jag får lov att säga det.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-15 10:08:27 följande:
    Hur man löser en sån här situation??Lägg av och va elak mot honom,låter som du gör narr av honom.Skulle du själv vilja att han alltid fick som han ville.Va glad att du har en snäll sambo,en dag kanske han tröttnar på dig,och din dominans och tar sitt pick o pack och flyttar.Och då är det försent.Man saknar inte kon förns båset är tomt. ngt att tänka på.
    haha narr?? aja folk läser vad folk vill läsa...
  • Anonym

Anonym (???) skrev 2008-09-15 10:16:08 följande:

Fråga honom om han mår dåligt av ditt sätt. Han kanske har valt dig just för att du är dominant och får lite fart på honom. It takes two to tango...
    ja, jag brukar få fart på honom men ibland går det av bara farten för mej att jag går överstyr och bossar här hemma... men dels för att han e just så segdriven.. han säger att han inte mår dåligt och att han e galen i mig, så ja måste ju tro på honom... men ändå känns jag för dominant ibland och då tycker ja han e en toffel...
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-09-15 10:17:31 följande:
    Kul för din man att du kallar honom toffel....Låter inte som en särskilt kul relation. Har du funderat på ditt egna beteende, för det låter inte särskilt smickrande om jag får lov att säga det.
    haha vad för fel att man kallar någon toffel, som faktiskt egentligen ÄR det...
  • Anonym

En situation där du är mindre dominant eller att han ska göra dig till viljes 10 gånger av 10??

• Anonym (sambon)

Min sambo är en toffel! har inga problem att säga det. Ibland är det nästan charmigt.

Men jag förstår dig TS. det är likadant här.
    Han gör allt som jag säger. vi har en väldigt öppen realtion så vi snackar om allt som händer.
    Jag har frågat om han tar illa upp- vilket han inte gör.
    och jag har bett honom att säga ifrån när det är för mycket.
    Sambon är konflikträdd, har han alltid varit. Så han säger oftast inte ifrån. Och jag vill för bådas skull att han säger ifrån så att vi kommer ännu närmare varann.
    ibland kan jag vara trött, sur och gnällig och väldigt orättvis. det är inte snällt mot honom men han måste säga ifrån.
    om han gör allt jag säger hela tiden så kommer det bli ännu värre med tiden. och DÅ är det risk för en seperation. vilket ingen av oss vill.

så både är med på noterna. man måste förstå i vilka lägen det är okej att vara toffel och vilka man måste säga ifrån.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-15 10:30:52 följande:
    En situation där du är mindre dominant eller att han ska göra dig till viljes 10 gånger av 10??
    en situation där jag är mindre dominant..
  • Anonym (TS)

Anonym (sambon) skrev 2008-09-15 10:36:36 följande:

Min sambo är en toffel! har inga problem att säga det. Ibland är det nästan charmigt.Men jag förstår dig TS. det är likadant här.Han gör allt som jag säger. vi har en väldigt öppen realtion så vi snackar om allt som händer.Jag har frågat om han tar illa upp- vilket han inte gör.och jag har bett honom att säga ifrån när det är för mycket.Sambon är konflikträdd, har han alltid varit. Så han säger oftast inte ifrån. Och jag vill för bådas skull att han säger ifrån så att vi kommer ännu närmare varann.ibland kan jag vara trött, sur och gnällig och väldigt orättvis. det är inte snällt mot honom men han måste säga ifrån.om han gör allt jag säger hela tiden så kommer det bli ännu värre med tiden. och DÅ är det risk för en seperation. vilket ingen av oss vill.så både är med på noterna. man måste förstå i vilka lägen det är okej att vara toffel och vilka man måste säga ifrån.
    ja men precis så är det här med, jag har sagt till han tusentals gånger att säga ifrån osv. och det gör han ju nu 2 av tio, men ändå känner jag att han ger mej friheten att dominera fritt, förstår du?? jag försöker hålla igen, men ibland är det svårt när jag är trött, grinig och bara helt jävelshumör, som du säger... men han har fostrat mej mycket och visat mej att man ska vara snälla mot varann så gott det går även om man är grinig, man ska berätta att nu har jag huvudvärk eller vaknat på fel sida osv. så resten av fam vet det... men ändå gör han mig så mycket till viljes att jag nästan känner mej för dominant... man måste ha samma "rang" i familjen, förstår du vad jag menar???
Svar på tråden min man är en toffel, jag är för dominant...???