min man är en toffel, jag är för dominant...???
min man är en riktig toffel egentligen, för han gör nästan allt jag säger, jag kan vara ganska dominant och bestämd och ställa till bråk... han ger vika och brukar göra mej till viljes... men 2 av 10 gör han det inte... så jag vet inte hur jag ska göra, samtidigt som det är bra jag får som jag vill, är det ju inte... hur löser man en sån här situation?????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 18:05
Och till er som är ute efter starta debatter och som inte kan läsa; nej jag gör inte narr av min man, nej jag nervärderar inte min man, nej jag sänker inte min man osv. osv. ! Det handlar helt enkelt om hur en lite starkare person, mera driven tar tyglarna över en lite mer segdriven, konflikträdd person. Och nej, jag behöver ingen psykologisk hjälp
Var snälla och läs inte mellan raderna som inte finns bara för att ni är sugna på debatter! Det handlar om hur man styr upp att en mera bossig, dominant människa kan få balans med en mer konflikträdd, segdriven människa. En människa som är så snäll och gör sin fru till viljes och som låter henne få sin vilja, en som inte riktigt orkar ta fajten. En som inte riktigt bryr sig heller, utan det är jag, som fru som bryr mej. Trots att min man själv säger att det är inga problem, han gör det så gärna(8 av 10). Som sagt. Man kan knappast dansa tango ensam...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 10:07
NI SOM GÄRNA VILL KLANKA NER MEJ, GÖR DET INTE FÖR DET KOMMER INTE HJÄLPA!! på det sättet vinner man ingens förtroende att prata problem...