• Anonym (money)

    Sälja fonder hos swedbank via internetbanken, någon som vet?

    Ska sälja en del av mina fonder, då vi ska köpa bil, bilen kommer om max 2 veckor så det känns som att det är dax att fixa det idag. Har sålt fonder en gång innan, dock inte för så mycket som jag ska sälja för nu, 150 000 kr.

    Har sålt fonderna innan via internetbanken, men nu står det att värdet är förhögt.

    Ska sälja från allemansfonden 3, där värdet står att det är 184 653 och så står det att ansk.värdet (vad är detta)är 146 721.

    När jag gå in och fyller i att jag vill sälja fonder från denna fonden för 150 000 kr står det att beloppet är förhögt. Varför? värdet är ju 184 000 på fonden.

    Någon som kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Sälja fonder hos swedbank via internetbanken, någon som vet?
  • pillerill33

    Bättre att gå till bank och få hjälp! Har varit på swebank idag o sålt fonder för ett betydligt mindre belopp och det skulle ta 3 dagar att få loss hela beloppet eftersom de bara kunde ge ut 80% av fondens värde direkt, iofs så är vi inte kunder och kontot skulle tömmas helt.

    När det gäller de olika värdebeloppen så kan jag inte hjälpa dig! Men det kanske är så illa som att fonden står i det lägre värdet, värdet går ju ner på fonderna just nu....

  • pillerill33

    Du kanske inte kan sälja för så mycket via internet!!

    Man lär gå till dom som sköter övriga ärenden inte till kassan.

  • Anonym

    Anskaffningsvärdetär den summan som du köpte det för.
    När du skall sälja av och få pengarna direkt kan du bara sälja en viss andel (70-80% kommer inte riktigt ihåg hur mycket)Du kan dock sälja mer men då f vänta på pengarna några dagar. Anledningen till detta är att försäljning sker till kusen som är vid stängning.
    Får du inte ordning på det så ring banken så kan de guida dig per telefon

Svar på tråden Sälja fonder hos swedbank via internetbanken, någon som vet?