• Rexia

Huvudskakningar

Min dotter som är 7 1/2 månad har hållt på och skakat( nekande) på huvudet i typ 2 veckor nu. Hon kanske bara gör det för att hon kan eller är det något som är fel?

• Svar på tråden Huvudskakningar
  • Myzteria26

Tror hon gör det för att hon kommit på att det känns skumt i skallen =)
    MEN ring och fråga ett proffs om du är nervös =)

• Lilla Prussiluskan

Har du kollat upp hennes öron?

• Nena72

Vet många barn som gör så Min dotter som nu är 14 månader har gjort så en tid och hon skrattar direkt efteråt så jag tror att det är för att känner att det blir lite "konstigt" i huvudet.

• Sassilina

Min dotters kusin gjorde så när han skulle somna. Han låg alltid och "skakade" sig till sömns

• Babybalo

Min son gör det när han ska sova...

• Reyngirl

Min dotter gör också så! Har gjort sen hon var 6 mån kanske (10 mån nu). Hon gör det när hon busar mest för hon skrattar ofta så hjärtligt samtidigt som hon skakar
    Innan hon kunde sitta och höll på att virra på huvudet på govlet så kändes det ju inte hundra. Frågade (lite på skämt) om en bebis kan ge sig själv shaken-baby-syndom, men såklart kunde dom inte det
    Antar att det är kul för att han precis har lärt sig det, nu gör min skrutt inte alls det ofta längre, som sagt bara ibland när hon busar och ska skojja med oss och vara lite pajjas

• Rexia

OK

Hon verkar mest göra det när hon är trött, plus hon skrattar oxå ibland och hon verkar ju inte ha ont någonstans så det är säkert bara en fas.. men man undrar ju ibland

Det känns bättre nu när jag hör att flera andra oxå gör det.

Tack!

Svar på tråden Huvudskakningar