Tacobuffé för 20pers????
Nu behöver jag alla tips jag kan få på hur man enklast gör en taco buffé för ca 20pers.
Nu behöver jag alla tips jag kan få på hur man enklast gör en taco buffé för ca 20pers.
Ja du köp en helvetes massa grönsaker och börja hacka
Jag räknar på nästan en tomat per skalle, lök en per 4 beroende på storlek, sallad går nog ett huvud på 10 om inte mer
Gurka kanske 5-6 pers på en osv.
eee..gör det inte..hehe...jo vars..men tänk på att färsen tarv typ 100 år att bryna när man ska ha så mkt...annars är det väl bara som vanligt, fast i större mängder lixom..
Sen typ 2-3 mjuka bröd per skalle, massa chips och skal, massa köttfärs, 400 räcker inte i vår familj till fyra pers utan vi gör det till två plus liten fis
så räkna 600 gr per 4 pers
omd et är vuxna
köp fryst majs i storpack så blir det enklast.
likaså hackad lök går utmärkt att köpa fryst i storpack.
Gör en stor chiligryta oxå att fylla ut med. Till det är det gott o ha fefferonis o nachochips.
Till tacosen skulle jag ha
köttfärs
romansallad
tomat
rödlök
kidneybönor
hackad avokado eller guacamole
gurka
paprika
ost
creme fraiche
nachos
mjuka majsbröd
hårda skal
salsasås (gärna hemgjord)
Tänk också på att ju mer olika saker man har att plocka med - ju mindre tar man av varje.
det som går åt mest är tacosås o köttfärs
Går det att varmhålla köttfärsen i ugnen en kortare stund?????? Eller hur gör jag med den??? Känns ju inte så kul att stå och steka smatidigt som det kommer folk. Eller finns det ngn som har ngt bra tips på ngn tacogratäng?????
annicavillhabebis
Ärligt talat så har jag varje gång jag tänt tacos tidigare lagt ner idéen ganska snabbt och gjort pajer, sallader eller linande. Men nu när det är dotterns kalas (2år) vill jag ha ngt som hon verkligen gillar. Och de flesta av hennes älsklingsrätter är ju svårt att göra till så många så därför fick det bli tacos.
La lola
va bra. var lite rädd för det eftersom köttfärs är ganska "känsligt".
Min kompis bjöd på tacobuffé på sitt 30-årskalas o då var vi många som firade! Fler än 20!
Det funkade jättebra! ![]()
när vi hade 50-års fest för mammas man så stekte hon allt innan och frös in. sen var det bara att värma sen på fest-dagen.