• Idacha

Klädkammare som barnkammare?

Hej!

Jag och min lilla familj bor i en tvårummare. Vår plan är att bo kvar här så länge det är möjligt då det är billigt och innebär att vi kan vara hemma med vår lilla prinsessa så länge som möjligt.

Nu är det så att vi försöker få henne att sova lite bättre nattetid och upplever att hon störs av att vi sover i samma rum. Fram till att vi går och lägger oss sover hon gott, men bara en halv timme efter att vi har lagt oss börjar de ständiga uppvaken. Detta trots smygande i mörker från vår sida.

Vi har idag inrett vår klädkammar till datarum och funderar på att ställa in spjälsängen där istället. Det är inte mycket större än att spjälsängen och typ en liten pall får plats. Någon som gjort något liknande och har tips på hur man kan inreda för att det ska bli mysigt ändå??

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Klädkammare som barnkammare?
  • daydreams

Vi har gjort så! Vi har en ganska stor klädkammare, som vi har målat i vitt med en brun fondvägg med stora vita stjärnor. Mitt på fondväggen väggen sitter en förstoring på en underbar barntavla, som är ca 1,5x1,5 meter stor.
    Sen har vi satt in lite vägghyllor med mysbeslysning och några ?vackra? leksaker, en byrå för hans kläder och en säng + en matta. Inte en massa onödiga prylar och möbler, eftersom det då blir så trångt och rörigt. Han har istället ett lekrum på nedre plan.

Vi har tagit bort dörren för att det inte ska bli så instängt (finns ju inget fönster!), utan istället fixat ett draperi som vi kan dra för om han behöver vara mer ostörd.

Vi är nöjda! :)

• pumpkinhead

det där låter som en jätte bra idé. just att man fixar draperi istället. eller kanske har ni turen att ha en dörr till köket med glasfönster i som ni kan änvända. det hade jag uppskattat. tyst men inte kolsvart

• Idacha

Tack för tipsen! Låter riktigt mysigt. Det där med drapperi har vi också funderat på. Skulle aldrig stänga dörren helt ändå då klädkammaren är så liten. Blir för instängt, men det får ju gärna vara riktigt mörkt för vår dotter.

Svar på tråden Klädkammare som barnkammare?