• Anonym

Hur veta om kille intresserad efter en dejt?!

Ja, finns det några hintar man kan få? Vi har träffats på nätet, pratat några månader via dejtingsight och nu ville vi ses. Vet inte om han blev intresserad eller inte, hur vet man det? Tänker att jag är för oattraktiv och tjock för att fånga hans intresse.

Trodde verkligen inte jag skulle bli intresserad men han fångade verkligen mitt intresse, det kändes rätt genast och som om jag känt honom hela livet. Kan sånt hända?! Men jag gissar att det inte är besvarat...för jag har gått upp mycket i vikt och känner mig inte så snygg. Men dagen efter tackade han för senast och sa att han hade haft det jättetrevligt. Men det kan man ju ha även på vänskapsbasis. Vill ju inte läsa in sånt som inte finns.

Våra mejl har blivit kortare efter detta och jag är rädd att han inte vill ha kontakt med mig längre...men jag skulle vilja ses igen. Jag antar att det enda sättet att ta reda på om han är intresserad är att bjuda ut honom men sååå nervöst. Och tänk om det inte fungerar lika bra som efter denna dejt. För det kan ju inte bli bättre än vår första träff!

• Svar på tråden Hur veta om kille intresserad efter en dejt?!
  • Mistys Daisy

Träffade min drömprins över nätet och kände som du, allt kändes rätt och som om jag känt honom hela livet!

På vilket sätt har mailen blivit kortare? Inget att skriva om?
    Eller verkar han inte personlig längre utan mer allmän?!
    Vi träffades efter 5 dagar efter 1:a dejten igen, och jag tror faktiskt inte vi skrev så mycket till varandra..
    Man var ju lite osäker på vad den andra tyckte..

Skriv vad du känner, du kan bara vinna!!

• Anonym

Om ni ändå har kontakt efter första dejten måste det väl ändå betyda att han är intresserad? har ni bara mailkontakt?

Ja, enda sättet är att fråga honom igen. Förstår att det är nervöst men man blir tokig till slut om man inte tar reda på det.

Ring honom ikväll och säg lite diskret att du planerar att hyra film i helgen och undrar om han har nåt förslag?

Kom ihåg att ingen människa är ful. Men ett dåligt självförtroende gör väldigt mkt. Försök att slå bort tanken av att du har gått upp i vikt. Ge dig ut, ta in lite frisk luft och känn hur underbart livet är och hur underbar du är.

• Anonym

Ja, det känns kanske som att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva och inte han heller. Märkligt...men det är ju bara fyra dar sen vi träffades. Vi skriver ju varje dag men inte lika långa mejl som innan. Vi är nog båda ganska blyga av oss....och jag vill ju inte skrämma bort honom genom att vara för påflugen. Men tror jag ska fråga om vi kan gå ut igen. Kan ju inte bli mer än ett nej, men fy vad jag skulle sakna honom.

• Anonym

Jag tror också på att det kan bero på att ni är blyga.

Jag träffade mitt ex via nätet. Båda är lite små blyga. Första dejten var underbar och det dröjde 3 veckor till vi sågs nästa gång. Anledningen? för att båda inte visste vad man hade den andra och vågade inte "tränga sig på och fråga om dejt" rädsla av att få nobben...så dumt egentligen nu när man tänker efter... lol.

Håll oss gärna uppdaterad hur det har gått. Man blir så nyfiken och nästan lite avundsjuk då det var ett tag sen man var nykär .

Kram på dig! Du är jätte fin som du är!

• Mistys Daisy

Finns det inget ni pratade om på träffen du kan skriva om och komma igång med?!

Jag och min sambo träffades på Liseberg första gpngen, det var nog bara vi där! Det var Liseberg på jul och det spöregnade!
    Insåg att mascaran hade runnit ner på kinderna när jag kom hem och såg mig själv i spegeln! :-0 Tänkte det var sista gången jag såg honom! Men han bjöd hem mig på middag några dagar senare, och nu sitter jag här i våran lägenhet och väntar att på att han skall komma hem från jobbet!

Jag känner mig inge vacker heller, men han påminner mig varje dag att han älskar mig för den jag är, och jag tror den kärleken väntar på dig där oxå!!

Låt mig få veta hur det går!!

• Anonym

Usch...har frågat om vi ska gå på bio...väntar med spänning på hans svar. Och det har fortfarande inte kommit vilket gör mig helt övertygad om att han kommer att tacka nej och att vår kontakt kommer att dö ut. Men innan dess får jag väl leva på hoppet då.

• Mistys Daisy

Åh!!!!!!!

Jag väntar med spänning!!!!

• Anonym

Hmm...vet inte riktigt vad jag ska tro. Han sa att han eventuellt har andra planer just då, så vi skulle avvakta. Jag tror bara det är ett artigt sätt att säga nej tack.

• Anonym

Din känsla kan vara rätt, men också fel För oftast om de inte vill något mer så hör de ju inte av sig överhuvudtaget.
    Han svarade iallafall...
    Men det finns inga patentlösningar på detta som du vet.

• Anonym

Men nu har du frågat i alla fall. Prova med att bara vänta. Han kanske kommer med andra förslag snart då han är ledig. Men prova med att inte skriva för att se om han skriver till dig med definitiva beslutet om ni kan ses.

Svar på tråden Hur veta om kille intresserad efter en dejt?!