• Solen73

Vad har ni för overall till 6-12 mån?

Ska snart köpa en ny overall till tjejen på 7 månader men det finns ju så otroligt mycket och välja på. Vilka är bra egentligen? Ska man satsa på bävernylon till så här små eller täckoverall eller räcker det med fleece? Kommer att ha åkpåse i vagnen. Har tittat lite på Tradera och där finns det ju massor med begagnade men jag har ingen lust och betala 400-500 för en begagnad Po.p overall när de kan ha den så kort stund.

Sen är det här med storleken....hon  har storlek 74 nu på kläder. Ska man köpa storlek 80 på overall för att hon ska kunna ha den hela vintern eller hur tänker ni? Man kanske får vara beredd på och köpa 2? en nu i stl 74 och 80 senare i vinter.

Hjälp mig i overallljungeln!!! Skrattande

• Svar på tråden Vad har ni för overall till 6-12 mån?
  • tanten73

Jag köpte en i fleece. De har ju kläder under samt att de ligger i vagnen med täckte och åkpåse så det är mer än väl anser jag. Tycker bävernylon känns lite överarbetat så länge de inte är i rörelse. Detta är ju bara min åsikt
    Fleecen är ju mjukare o gosigare också vilket man själv hade föredragit om man skulle ligga i vagn.
    Köpte en strlk 80 (sonen har 74 annars) så han har lite o växa i.
    Lycka till

• Duckan74

Köp en storlek 80. Om hon inte går så tycker jag inte att det är lönt med en dyr bävernylon eller dyl. Vi hade en från H&M och den funkade jättebra hela vintern.

• sorba

Mi son är snart 6 mån och jag köpte en täckoverall på PoP när det var rea, en sån med två dragkedjor fram. Den ska han ha i vinter sen har jag en ärvd PoP fleeceoverall i strl 74 som han ska ha snart på hösten.

• sorba

sorry, glömde svara på frågan.

Tycker du ska köpa 80. Det gör ju verkligen ingenting att den är så stor så länge hon ligger i vagn. Täckoverall är ju varmare och användbart om hon vill sitta upp. Annars måste du ju ha jacka. Fleece är för kallt på vintern.

Att köpa kvalitetskläder är egentligen inte nödvändigt i den här åldern, å andra sidan kan du säkert sälja dem sen för nästan samma pris.

• Ina8179

jag är i precis samma sits som du men det lutar år att jag köper en i fleece, bävernylon verkar bättre när de går...
    men det är svårt och det finns ju så många olika att välja mellan och olika priser men jag tycker du ska ta 80 för det ska jag! =)

• Maria 86

Vi har köpt en laban fleecoverall till Alwa, valde strl 74-80. Hon har 74 nu, men har slutat växa i den enorma fart det en gång var. Nu är hon 71cm och 9,6kg stor.
    Jag tycker absolut att en fleecoverall räcker. Vi har ju inte direkt kalla vintar längre. Dessutom är hon största delen i vagnen. Det är min åsikt. Men alla är vi olika. Alwa är inte en frusen lort heller, snarare tvärt om.

• Maria 86

Kanske ska säga att vi bor i göteborg också, norrlands bebisar kanske behöver lite annant

• Carinamamma84

Var hittar man en fleecoverall för killar???
    Min son är 1månad och redan 6180g och 66cm

• Solen73

och Tradera har ju väldigt mycket om man kan tänka sig nästan nytt. Tror nästan att jag kommer köpa där. De blir ju inte direkt slitna i den här åldern.

• Ventress

Jag har fleeceoverall på Luka nu, men till vintern har jag köpt en Reima i stl 80. Han är lång, men den är stor i storleken, så jag hoppas att den inte blir för liten i vinter...Jag har alltid varit emot "gamla" kläder, men jag köpte den på Blocket och den är helt ny, jättefin, 300 kr! Jag kollade på den på stan dagen innan, då hade de satt ner den till 690 kr från 990, eftersom det var förra säsongens färg, men det var precis den jag ville ha, så ibland får man ha tur. Kolla nätet, och mindre än 80 skulle jag inte ta. Det bästa är ju om du kan prova de, man ska kunna ta ett ordentligt tag i grenen, säger de alltid.

• fiamalm

Vi har köpt en vattenavvisande i strl 80 från hm, ser ingen anledning att lägga en massa pengar på vattentäta overaller när de kanske inte kommer att kunna gå speciellt mycket i vinter. En sån får det bli nästa vinter. Jag valde bort flecceoverall då jag tänker att när det väl kommer snö så kanske han vill åka lite pulka eller sitta lite i snön och leka, då får den ju tåla lite iallfall.

• Solen73

En annan fråga....Ska ni ha skor till era små i vinter? Än så länge har jag bara köpt ett par fleecetossor. Hon kommer ju sitta i en åkpåse i vagnen. Men om det blir jättekallt (inte så troligt...) så kanske man behöver skor. Hur ska ni göra??

• lillaMallan857

Jag har köpt en fleeceoverall på tradera till min 7 månaders son. Han har storlek 74 nu och jag köpte storlek 80 och den funkar redan nu även om den är lite stor men det gör ju inget. Tror att den kommer att funka i höst sedan får vi ha nåt varmare till vintern, men det blir nog en varmare jacka och åkpåse i vagnen.

Funderar på att köpa några slags tossor eller mockasiner som han kan ha, känns lite kallt med bara strumpisarna..

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
Svar på tråden Vad har ni för overall till 6-12 mån?