• Solisrosis

ont i urinröret/kissar hela tiden

vad är dte här???
    för några timmar sedan blev jag jättekissnödig, gick och kissade och det gör SVINONT i urinröret när jag kissar.. nu känns det som om jag ska pissa på mig när som helst, bara det att när jag går på toa så kmr inget.

det gör ju ont att gå runt med en "jätte kissnödig" känsla hela tiden..

är i v 18 förresten

• Svar på tråden ont i urinröret/kissar hela tiden
  • Solisrosis

jo, kan väl avra det.. har aldrig haft det innan..

det onda strålar liksom upp mot magen så det gör typ ont att gå..

• LHL

kolla upp genast, inte alls bra när man är gravid!

• ÄngelnDennis

det låter som urinvägsinfektion. Jag har precis samma! Vet att jag har bakterier i urinet, men ska lämna nytt i morgon. Kontakta BM och be om att du vill göra ett test.

• Solisrosis

är det UVI du har?

ÄngelnDennis skrev 2008-09-16 14:36:51 följande:
    det låter som urinvägsinfektion. Jag har precis samma! Vet att jag har bakterier i urinet, men ska lämna nytt i morgon. Kontakta BM och be om att du vill göra ett test.
  • By Starlight

Lätt urinvägsinfektion. jag har haft det såååå många ggr. och det känns exakt sådär!!

• ÄngelnDennis

Nej jag vet inte om det är UVI. Måste lämna nytt prov i morgon. Bakterier har jag i urinet. Min bm ska skicka mitt urin på odling.

• Solisrosis

jag ahr fått tid på närakuten 17:40 ikväll, så det känns skönt.

men i söndags avslutade jag en pencillinkur kåvepenin mot tandinfektion.. är det farligt att äta en till sådär tätt mot en ev, urinvägsinfektion??

• ÄngelnDennis

vad bra att du fick en tid. Prata med läkaren och hör. dem vet nog bäst. Lycka till och uppdatera gärna

• Solisrosis

det visade inte på ngn UVI, de gjrode snabbodling.
    resten skickades på albb, får svar om 3-4 dgr..

men avd gör jag nu? jag kan inte kissa för det känns som om hela altet ska spricka för att det bränner/Svider.. plus att nu börjar det komma blod i urinen.

• ÄngelnDennis

blod i urinet kan inte vara bra! Sa du det till läkaren? Hoppas du får bättre svar av nån som vet lite mer än jag.

• Solisrosis

jag avr tvungen att åka till akut gyn igår på sös..
    det visade sig att det visst var UVI, plus att jag hade ngn annan infektion inne i slidan också, denna var dock helt ofarlig för både mig och barnet.

det konstiga är att värken ahr försvunnit, dock så gör det fortfarande fruktansvärt ont när jag kissar fortfarande.

men, men.. så nu ska jag iväg till apoteket och hämta ut två antibiotika jag ska börja med.

vi fick se en snabb titt på Lilleskutt för att se så att h*n mådde bra, och läkaren sa att h*n mår bäst av oss 2 nu.
    Vi fick se lilleskutt suga, svälja och suga på tummen, och det sjuka är att det känns ingenting i mammas mage trots att armarna flyger huller om buller.

bara att få en blick på lillen gjorde att jag kände mig bättre.

ÄngelnDennis - hoppas det går bra för dig idag o att de kmr på vad problemet är för det är ju inte kul att inte kunan gå på toa.

• Chica73

Vilken tur att du åkte in! Råkade själv ut för UVI fast jag märkte inte av det utan började blöda istället. Jag var på närakuten med men de hittade inget medans akut gyn hittade direkt. Konstigt att två vårdinrättningar inte kan hitta samma infektion...

Skönt att bebis mår bra...

Solisrosis skrev 2008-09-17 07:52:56 följande:
    jag avr tvungen att åka till akut gyn igår på sös..det visade sig att det visst var UVI, plus att jag hade ngn annan infektion inne i slidan också, denna var dock helt ofarlig för både mig och barnet.det konstiga är att värken ahr försvunnit, dock så gör det fortfarande fruktansvärt ont när jag kissar fortfarande.men, men.. så nu ska jag iväg till apoteket och hämta ut två antibiotika jag ska börja med.vi fick se en snabb titt på Lilleskutt för att se så att h*n mådde bra, och läkaren sa att h*n mår bäst av oss 2 nu.Vi fick se lilleskutt suga, svälja och suga på tummen, och det sjuka är att det känns ingenting i mammas mage trots att armarna flyger huller om buller.bara att få en blick på lillen gjorde att jag kände mig bättre.ÄngelnDennis - hoppas det går bra för dig idag o att de kmr på vad problemet är för det är ju inte kul att inte kunan gå på toa.
  • Solisrosis

Ja, visst är dte konstigt!?! man blir nästan arg.

för infektionen i slidan så har jag fått Dalacin, ett antibiotika i vagitorumform.. denna skall inte användas under de första 3 månaderna, men idag går jag in i v 17+0, alltså v 18 idag.. så då är dte lungt va?

Chica73 skrev 2008-09-17 10:29:21 följande:
    Vilken tur att du åkte in! Råkade själv ut för UVI fast jag märkte inte av det utan började blöda istället. Jag var på närakuten med men de hittade inget medans akut gyn hittade direkt. Konstigt att två vårdinrättningar inte kan hitta samma infektion...Skönt att bebis mår bra...
  • Chica73

borde väl inte vara några problem för dig... och har du gått medicinen på gyn så tycker jag att du kan lita på det. Värre hade varit om du hade fått den på närakuten (som jag inte litar på alls).

Hoppas det går över snart för dig...

Svar på tråden ont i urinröret/kissar hela tiden