• Hyacinta

Se hit alla som kräver bevis...

Ikväll börjar en ny tvserie som heter "Medium löser mord" på TV4 Fakta!

Jag har ingen aning om vad innehållet kommer att vara. Fick bara en hint från en kollega att det börjar idag.

Men ge programmet en chans.... det kommer i af jag!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 15:03
    Glömde skriva att det är kl 20.00

• Svar på tråden Se hit alla som kräver bevis...
  • Cheera

Kommer inte heller och titta, tyvärr.
    Hur mycket bevis det än finns så kommer jag alltid ta det för lurendrejeri....

• Björkman

Herregud! Det här kommer jag att följa! Att det dessutom går på TV4 Fakta är ju bara det bevis för att det är sant. Jag känner mig redan övertygad, nu när känner efter.

• Frantic

Hihi även ockultister kan ha humor uppenbarligen.

• Rabelais

Lite mer om det lilla missödet:
    www.vg.no/rampelys/ettersnakk/artikkel.php

Samt lite om vad norska polisen tyckte om programmet:
    www.dagsavisen.no/innenriks/article255251.ece

Citat från artikeln:
    "Disse rådene har null verdi for en etterforskning. Det kommer en mengde tips fra synske men jeg har aldri sett at de har bidratt med noe som helst i en etterforskning sier Huuse til Dagsavisen."

(Arne Huuse är befäl på kriminalpolisen)

• Rabelais

Lite mer om Ranehag: "Mediet" Lena Ranehag var också med i ett tidigare avsnitt av norska Förnimmelse av mord då hon pekade ut en plats där Marianne Rugaas Knudsen, som försvann 1981, skulle vara begravd. Man grävde upp en yta på 25 kvadratmeter utan att hitta någonting. Även i det avsnittet namngav man en förövare, vilken vid närmare undersökning visade sig ha varit på kryssning utomlands vid tiden för försvinnandet.

(källa: www.dagbladet.no/magasinet/2004/10/29/412868.html)

• Björkman

R Franklin skrev 2008-09-18 22:11:02 följande:

TV4 Fakta är mer pinsamt än TV400 och TV4+ tillsammans... suck...
    Ja, det håller jag med om. Kan nog sträcka mig till att påstå att Cartoon Network ibland är mer faktaorienterat.
Svar på tråden Se hit alla som kräver bevis...