• m00nfl0wer

3åring rädd för Emil i Lönnebergas pappa. Vanligt?

För några veckor sedan så tittade hon snällt på Emil på teven, det gick jättebra.. hon var då inte rädd över huvud taget. Efter några avsnitt så tog hon bara mer och mer avstånd. Så fort Emil's pappa kom upp i rutan så började hon gråta.. det förstår jag, han skriker ofta och blir arg på Emil när han gör hyss.

Nu kan hon inte ens höra sången Snickerboa som hon tidigare tyckt om. Hon börjar tjuta direkt när hon hör den..

Någon annan som har/haft det så? Är det vanligt att barn är rädd för Emil's pappa? Jag minns att jag tyckte det var jättespännande när jag var liten och jag frågade även mina föräldrar om jag tyckte han var läskig men icke.

Det känns lite konstigt det här då hon från början satt klistrad framför teven när det var Emil men efter några avsnitt så började hon bli rädd för Emil's pappa men hon tycker fortfarande det är kul varje gång Emil gör hyss. Jag har försökt säga att det är på låtsas, det är på teve, han finns inte, det för att Emil gjort hyss etc. Hmm..

Vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, nog mest höra om fler varit i liknande situation. Självklart tvingar jag inte henne att se på Emil när hon inte vill/vågar.

• Svar på tråden 3åring rädd för Emil i Lönnebergas pappa. Vanligt?
  • April Mamma

Emils pappa är ju rätt läskig...så jag förstår din dotter.

Undrar om Emils pappa skulle bli anmäld för "aga" om det hade varit idag ? =)

• Jesster

Kan ju bara se till mig själv när jag var liten och jag sprang alltid och gömde mig i garderoben, dels i introt och dels varenda gång Emils pappa började vråla. Jag var skiträdd

Den som söker han finner - www.google.se
  • MansonDust

Jag minns att jag tyckte att det var lite läskigt ibland. Spännande men läskigt när han skrek. Så det är säkert inget ovanligt. Glad

En treåring förstår ju inte att det inte är på riktigt, för dem är det verkligt eftersom de ser personerna.

Vi väntar på vår Trea (v. 23) ~ BF 9 Jan -09
  • m00nfl0wer

Jo, iofs. Men hon var inte rädd från början.. konstig det här

Haha, ja det tror jag absolut. Ganska kul att dom filmerna ändå fortfarande är så populära bland barn.

April Mamma skrev 2008-09-16 15:39:32 följande:

Emils pappa är ju rätt läskig...så jag förstår din dotter.Undrar om Emils pappa skulle bli anmäld för "aga" om det hade varit idag ? =)
  • wakkie

ja ohh ja
     alla mina barn har vart rädda för anton, hihi

• m00nfl0wer

Oj. Låter ju inget kul! Hehe.
    Jag hade satt alla mina Astrid Lindgren-låtar i playlist på datorn och så fort Snickerboa kom upp så började Emmi tjuta och springa iväg, tog ett tag innan jag hajade till varför.. hmm.

Jesster skrev 2008-09-16 15:40:02 följande:
    Kan ju bara se till mig själv när jag var liten och jag sprang alltid och gömde mig i garderoben, dels i introt och dels varenda gång Emils pappa började vråla. Jag var skiträdd
  • m00nfl0wer

Ah.. så då var jag ett tufft barn med andra ord. Skämtosido. Det lustigaste är att hon från början tittade, klistrad vid teven när det började. Kanske tog ett tag för henne att tycka att det var läskigt? Hehe.

Jo, det är ju sant. Andra saker kan hon förstå att det är på låtsas, kanske beror på vad och hur det är helt enkelt..

MansonDust skrev 2008-09-16 15:40:33 följande:
    Jag minns att jag tyckte att det var lite läskigt ibland. Spännande men läskigt när han skrek. Så det är säkert inget ovanligt. En treåring förstår ju inte att det inte är på riktigt, för dem är det verkligt eftersom de ser personerna.
  • 3tjejer

Mina tjejer har varit och är fortfarande lite rädda för pappa Anton i Emilfilmerna. Han blir ju så arg och skriker.

• Lillymarleen

Oj, då ska hon inte se Fanny och Alexander.

Alla barn är olika känsliga. Jag var rädd för mörkare människor när jag var liten, alltså de som hade svart hår, tänka sig. Mamma sa att jag började tjuta direkt. Var väl bara van vid ljusare människor runt mig. Så så oooootroooooligt känslig var jag! Men jag var ju liten och var rädd.

• MARIA99

Säkert vanligt. Tyckte själv han va lite läskig som liten.
    Petronella min äldsta tjej var rädd för troll i den åldern, alltså i böcker å så!

Svar på tråden 3åring rädd för Emil i Lönnebergas pappa. Vanligt?