3åring rädd för Emil i Lönnebergas pappa. Vanligt?
För några veckor sedan så tittade hon snällt på Emil på teven, det gick jättebra.. hon var då inte rädd över huvud taget. Efter några avsnitt så tog hon bara mer och mer avstånd. Så fort Emil's pappa kom upp i rutan så började hon gråta.. det förstår jag, han skriker ofta och blir arg på Emil när han gör hyss.
Nu kan hon inte ens höra sången Snickerboa som hon tidigare tyckt om. Hon börjar tjuta direkt när hon hör den..
Någon annan som har/haft det så? Är det vanligt att barn är rädd för Emil's pappa? Jag minns att jag tyckte det var jättespännande när jag var liten och jag frågade även mina föräldrar om jag tyckte han var läskig men icke.
Det känns lite konstigt det här då hon från början satt klistrad framför teven när det var Emil men efter några avsnitt så började hon bli rädd för Emil's pappa men hon tycker fortfarande det är kul varje gång Emil gör hyss. Jag har försökt säga att det är på låtsas, det är på teve, han finns inte, det för att Emil gjort hyss etc. Hmm..
Vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, nog mest höra om fler varit i liknande situation. Självklart tvingar jag inte henne att se på Emil när hon inte vill/vågar.