• m00nfl0wer

3åring rädd för Emil i Lönnebergas pappa. Vanligt?

För några veckor sedan så tittade hon snällt på Emil på teven, det gick jättebra.. hon var då inte rädd över huvud taget. Efter några avsnitt så tog hon bara mer och mer avstånd. Så fort Emil's pappa kom upp i rutan så började hon gråta.. det förstår jag, han skriker ofta och blir arg på Emil när han gör hyss.

Nu kan hon inte ens höra sången Snickerboa som hon tidigare tyckt om. Hon börjar tjuta direkt när hon hör den..

Någon annan som har/haft det så? Är det vanligt att barn är rädd för Emil's pappa? Jag minns att jag tyckte det var jättespännande när jag var liten och jag frågade även mina föräldrar om jag tyckte han var läskig men icke.

Det känns lite konstigt det här då hon från början satt klistrad framför teven när det var Emil men efter några avsnitt så började hon bli rädd för Emil's pappa men hon tycker fortfarande det är kul varje gång Emil gör hyss. Jag har försökt säga att det är på låtsas, det är på teve, han finns inte, det för att Emil gjort hyss etc. Hmm..

Vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, nog mest höra om fler varit i liknande situation. Självklart tvingar jag inte henne att se på Emil när hon inte vill/vågar.

• Svar på tråden 3åring rädd för Emil i Lönnebergas pappa. Vanligt?
  • trollet2

Min 3,5-åring vill bara titta på tecknat. Han kallar allt som inte är tecknat för "vuxenprogram". Emil i Lönneberga vägrar han att se för det är "läskigt".

• m00nfl0wer

Nä, Bom-sicka-bom är Emil som sjunger när hon sitter på hästen Lukas. Har låten på datorn och det hörs att det är en pojke, dvs Emil. Och så jämförde jag nu med Idas Sommarvisa, där är det Ida som sjunger och det hörs.

LadyWillow skrev 2008-09-16 16:59:50 följande:
    Det är ju lilla Ida som sjunger den.
  • Monterosso

Jag ville inte titta på Emil när jag var liten eftersom pappan skrek så mycket. Tror att det är ganska vanligt.

• Blåbärspaj

Åsa med 3 skrev 2008-09-16 16:54:06 följande:

OT igen förlåt ts! Har du sett postbanken reklamen där han slickar sig om läpparna Uuuuuh...jag kräks!!! Riket har jag inte sett "tyvärr"...
    Riket är fantastisk!
  • Doldis

Jag var livrädd för Emils pappa när jag var liten! Tv, film, bok, skiva - som min storebror spelade för att retas!!! Rubbet!

Läs Ebbas blogg på www.famjonsson.se
  • Doldis

Jan malmsjö i Fanny och Alexander - det är väl inte ens barntillåtet hoppas jag... hemskt!

Men Ernst-Hugo... rena nallebjörnen ju :))

Läs Ebbas blogg på www.famjonsson.se
  • LadyWillow

Vi har en bom sicka bom som Ida sjunger i alla fall. Det står på skivan.

m00nfl0wer skrev 2008-09-16 17:02:48 följande:
    Nä, Bom-sicka-bom är Emil som sjunger när hon sitter på hästen Lukas. Har låten på datorn och det hörs att det är en pojke, dvs Emil. Och så jämförde jag nu med Idas Sommarvisa, där är det Ida som sjunger och det hörs.
  • buffybus

ts: jag förstår att man blir rädd som 3åring o ser han.. hehe, hade jag med blivit..

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • m00nfl0wer

Okay. Jag har bara hört Emil sjunga den och det gör han ju i serien/filmen också. Eller gör dom sådär för att förvirra en? Hmm.. haha. Nu har jag ingen aning istället.

LadyWillow skrev 2008-09-16 17:15:14 följande:
    Vi har en bom sicka bom som Ida sjunger i alla fall. Det står på skivan.
  • mrskensington

Min 3-åring gillar inte Emils pappa och det gjorde inte jag heller när jag var liten.

• lokisse

det öär ida som sjunger och emil tjoar i bakgrunden

• m00nfl0wer

Jahaa, då har jag blivit lurad. Dumma mamma och pappa! *ringer och klagar* Jag har alltid trott att det är Emil som sjunger för att det är han som rider när låten spelas.. hmm.

lokisse skrev 2008-09-16 17:18:47 följande:
    det öär ida som sjunger och emil tjoar i bakgrunden
  • lokisse

japp lurad har du blivigt..
    det är väll i den senen när emil leker smalaands husar...och jagar ut ett piknicksälskap i sjön

m00nfl0wer skrev 2008-09-16 17:21:08 följande:
    Jahaa, då har jag blivit lurad. Dumma mamma och pappa! *ringer och klagar* Jag har alltid trott att det är Emil som sjunger för att det är han som rider när låten spelas.. hmm.
  • Käskargej

Min son reagerar inte alls, men själv blir jag lite skraj! Inte förrän man fått barn själv och ser Emil som vuxen, som man inser hur våldsam pappan är!

• Jambosana

I somras när jga var på ALV ville inga ungar hälsa på Emils pappa. Min son (3½) ÄLSKAR Emil, men är livrädd för Emils pappa.

• Kaffepannan

Min 3 årige son är oxå jätterädd för Emils pappa..han gråter och måste sitta gömd i mitt knä när han ska se Emil.

Svar på tråden 3åring rädd för Emil i Lönnebergas pappa. Vanligt?