• Anonym

Sista gången hos min psykolog i dag, känner mig så ledsen

I dag var jag hos min psykolog som jag gått hos i över tre års tid för sista gången. Kan inte fatta att jag inte ska träffa henne något mer. Det var inte jag som ville sluta utan hon som tyckte att vi slulle göra det så att jag kan gå vidare i livet. Kanske var det ett bra beslut - kanske inte. Jag har gråtit hela dan. Känner mig så otroligt ensam och övergiven. Hon har varit ett sånt enormt stöd för mig, vet inte hur jag ska klara mig utan henne. Avslutet blev inge bra. Jag ville verkligen tacka henne och berätta hur mycket hon betytt för mig och hur mycket jag kommer sakna henne men jag bara grät och fick inte fram många ord. Någon annan som avslutat en lång och betydelsefull samtalskontakt och vet hur man ska gå vidare?

• Svar på tråden Sista gången hos min psykolog i dag, känner mig så ledsen
  • Anonym (Mika)

Nej men jag älskar min kurator, hon är som ett orakel för mig och jag kommer att sakna henne jättemycket den dagen jag slutar att gå till henne. Men jag antar att det inte är något hälsosamt doktor-patientförhållande om man fortsätter bara för att fortsätta, det måste ju ha en anledning.

Skriv ett brev till henne där du tackar henne för allt, det skulle hon säkert uppskatta.

• Anonym

Hej. Jag tror att jag förstår till viss del att bryta en betydelsefull kontakt. Det är lite läskigt i början- men hur ska man annars lära sig att flyga? Jag har tyvärr inga konkreta tips att ge dig. Därför puffar jag upp tråden.
    Hoppas att allt går bra ändå!

• Anonym

Oj jag har hade en samltalskontak med en psykolog i 4 år de betyde verkligen jätte mycket. Men pricks som du skriver jätte jobbigt då de konkaten avslutdes.

Efter vårt sita möte skrev jag ett berätt där förklar för min psykolog vad hon betytt för mig beskrev även min rädlsa om jag jag inte trode jag skulle klara mig på egenhand.

Det har nu vista sig gå bra mycket bättre än jag både vågade hopas tro innan. Ja vist de tufft i balnd men jag klara mig i de stora hela själv på egenhand ja dock stöd av godvänner min syter så livet går sin gilla gång.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-16 20:15:43 följande:
    Oj jag har hade en samltalskontak med en psykolog i 4 år de betyde verkligen jätte mycket. Men pricks som du skriver jätte jobbigt då de konkaten avslutdes.Efter vårt sita möte skrev jag ett berätt där förklar för min psykolog vad hon betytt för mig beskrev även min rädlsa om jag jag inte trode jag skulle klara mig på egenhand.Det har nu vista sig gå bra mycket bättre än jag både vågade hopas tro innan. Ja vist de tufft i balnd men jag klara mig i de stora hela själv på egenhand ja dock stöd av godvänner min syter så livet går sin gilla gång.
    Tack för ditt svar. Vad skönt att det har gått bättre än du trott sen du avslutade kontakten. Jag funderar också på att skriva ett brev / e-mail till henne. Kommer du ihåg mer exakt hur du skrev? Jag är så dålig på att formulera mig.
Svar på tråden Sista gången hos min psykolog i dag, känner mig så ledsen